Kimi-rajongók Klubja
Kimi-rajongók Klubja
A klub mottója:
Megcsillan a nap a Ferrarikon, Átszáguld Kimivel a célvonalon. Együtt mozog gép és lélek, Kimi-s leszek, amíg csak élek!
     
Fórum
     
Menü
     
Kimi blogja
     
Infók Kimiről
     
A hét képe
     
Extrák
     
Videók
     
Galéria
     
Kitalált történetek
     
Versek és más egyebek
     
Finn himnusz
     
A pilóták hivatalos oldalai
     
A letöltés menete
     
Kimi blogja 2
Friss bejegyzések
2009.11.06. 08:56
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:54
2009.09.18. 11:40
Friss hozzászólások
     
2006
2006 : Schumacheré a pole, Alonso csak 5. Indyben - A Ferrari tartotta a formáját

Schumacheré a pole, Alonso csak 5. Indyben - A Ferrari tartotta a formáját

  2007.07.09. 12:41

A Ferrari a magasabb pályahőmérséklet dacára csúcsformában maradt az USA Nagydíj időmérő edzésén is. Michael Schumachert nem lehetett megszorongatni, így könnyedén megszerezte a pole-t, míg mellőle csapattársa, Felipe Massa rajtolhat majd.

A Ferrari számára jobban már nem is alakulhatott volna az USA Nagydíj szombati időmérő edzése, hiszen nem elég, hogy Michael Schumacher megszerezte a pole pozíciót, legfőbb vetélytársa, Fernando Alonso az 5. rajtkockába szorult.

A Bridgestone fölénye a délutáni hőségben is egyértelmű maradt, a Ferrarit ugyanis nem tudták megszorongatni: Schumacher és csapattársa, Felipe Massa az időmérő mindhárom etapjában elhódította az első két helyet.

A hétvége folyamán Schumacher volt az egyetlen, aki 1:11 alá volt képes szorítani a köridőt, ám ő három különböző alkalommal. A döntő fordulóban elért 1:10.832-es eredményével 0.603 másodpercet vert még a 2. helyezett Massára is. Az ünneplő páros az edzés leintése után nem kis derültséget okozott a paddock-ban, amikor közösen rollerezett el az interjúszobához.

A 3. rajtkockából Giancarlo Fisichella indulhat a holnapi versenyen, mellőle pedig a hondás Rubens Barrichello vághat majd neki a távnak, akinek az utolsó pillanatban sikerült kiszorítania a második rajtsorból az egész hétvégén küszködő Alonsót. A címvédő négy, zsinórban megszerzett pole pozíció után vesztett el az első rajtkockát.

Az első négy sorrendje az időmérő második és harmadik etapja között változatlan maradt. Kimi Räikkönen erejéből csak a 9. helyre futotta, de a másik McLarent vezető Juan-Pablo Montoya ennél is rosszabbul járt, hiszen a rossz időzítés miatt be sem jutott az utolsó fordulóba.

Az első etap

Amikor az időmérő megkezdődött, 33 fokos hőség uralkodott az indianapolisi pályán, az aszfalt hőmérséklete pedig nem kevesebb, mint 52 fok volt - azaz 11-15 fokkal magasabb, mint a délelőtti szabadedzésen.

Szokatlan módon nem a kis csapatok versenyzői hajtottak ki először a boxutcából: Ralf Schumacher, Mark Webber és Nico Rosberg azonnal megragadta a lehetőséget, hogy kimehessen a pályára, amint zöldre váltott a jelzőlámpa.

Webber 1:14.108-cal állította fel az első mércét, amit meglepetésre Heidfeld sem tudott megjavítani, Ralf viszont 1:13.776-tal szinte azonnal lejjebb szorította a lécet.

A 7. percben átmenetileg Christijan Albers vette át a vezetést a Midlanddel, de hamarosan Rubens Barrichello, David Coulthard, majd Albers csapattársa, Tiago Monteiro állt az élre 1:13.094-es köridejével.

Közben Jarno Trulli Toyotája valamiért sűrű porcsíkot húzott maga után a döntött kanyarban, mintha az autó egyik alkatrésze leért volna az aszfaltra.

A 9. percben Juan-Pablo Montoya a McLarennel 1:12.477-re javította az első helyhez szükséges időeredményt, mielőtt a délelőtti leggyorsabb Michael Schumacher kényelmesen, 0.9 másodperces előnnyel átvette tőle a vezetést. A másik Ferrarit kormányzó Felipe Massa azonban még csapattársánál is gyorsabb volt, amikor 1:11.088 alatt teljesítette a körét.

A címvédő Fernando Alonso ekkor 1:12.416-tal a 7. helyen állt, de a 13. percben hátracsúszott még eggyel, mert Ralf Schumacher a 3. helyre tornázta fel a Toyotát, Bridgestone-színűre festve a képzeletbeli dobogót.

Az utolsó pillanatban az eddig is remeklő Midlandek megelőzték Räikkönen McLarenjét, amely a 14. helyen jutott be a második fordulóba.

A helyi kedvenc, Scott Speed szintén a továbbjutók között volt, de Coulthard éppúgy kiesett, mint Takuma Sato, aki a Super Agurival megelőzte Rosberget, a műszaki gondokkal küszködő Trullit, valamint Tonio Liuzzit és Franck Montagny-t is.

A második etap

Az ötperces szünet után, amikor Webber, Heidfeld és Jacques Villeneuve kihajtott a pályára, az aszfalt már 54 fokos volt.

Villeneuve, aki az első fordulóban 4. lett, az 5. percben 1:12.391-gyel nyitotta meg a sort, Heidfeld azonban 1:11.718-cal azonnal átvette tőle a vezetést, míg Ralf hasonló köridővel beverekedte a Toyotát a 2. helyre.

Alonso első próbálkozása 0.828 másodperccel rosszabb volt a Heidfeld által felállított mércénél, miközben Barrichello 1:11.512-vel az élre állt. Alonso ekkor - a 9. percben - a 10., míg Fisichella a 4. helyen állt.

Michael Schumacher a 10. percben ismét megmutatta, hogy a Ferrari csúcsformában van, mert 1:10.636-tal bebiztosította magának a továbbjutást. Massa hibázott a mért körében, de így is négy tizedmásodpercet vert Barrichellóra, elhódítva tőle a 2. helyet.

Montoya az egyik kanyarban látványos csúszást mutatott be, ám villámgyors reflexekkel megfogta a McLarenjét, és 1:12.150-nel a 9. helyre került. Közben. 2 perccel az etap vége előtt, Webber kiszorította a legjobb tíz közül Villeneuve BMW-Sauberjét.

A két McLaren ekkor a kiesés határán állt, Alonso pedig csak a 12. helyen volt - mivel azonban 1:11.877-at autózott, Montoyát kiszorította a továbbjutók táborából. Montoya még nekifutott egy gyors körnek, de elszámolta magát és nem tudta befejezni a körét az edzés vége előtt. 0.015 másodpercen múlt, hogy nem ő, hanem Räikkönen került a legjobb tíz közé.

Rajta kívül kiesett még Webber, Speed, Christian Klien és a Midland mindkét versenyzője.

A harmadik etap

Amikor szabaddá vált a jelzés a boxutca végén, Alonsót követve Schumacher, Massa, Villeneuve és a többiek is azonnal kihajtottak a pályára.

A 3. percben Schumacher megpróbált elmenni Alonso mellett a célegyenes végén, aki azonban nem hagyta magát, így a ferraris továbbra is kénytelen volt a Renault tempójához igazodni. Schumacher végül egy "köszi" intéssel nyugtázta, hogy Alonso legközelebb már sportszerűen utat engedett neki.

A mezőnyben szokatlanul sok volt a mozgolódás: Fisichella elment Villeneuve mellett, míg Massa Alonsót támadta a célegyenes végén, de lesodródott az 1-es számú kanyarban, a Renault ezért a belső íven vissza tudta venni a helyét.

A 9. percben Heidfeld valamilyen műszaki probléma miatt a pálya szélére parkolta BMW-Sauberjét.

Először a 13. percben mentek ki a versenyzők a boxba új gumikért: a sort Alonso, Fisichella, Barrichello és Button nyitotta meg, majd a következő körben Michael Schumacher és Massa is követte őket.

Alonso elsőre 1:12.449-es mért kört futott, így csapattársa, az 1:12.135-ös időt autózó Fisichella azonnal megelőzte, míg a 3. helyre egyelőre Button zárkózott fel 1:12.585-tel.

Schumacher azonban ismét villantott, és 1:10.832-vel könnyedén átvette a vezetést. Massa a pálya utolsó szektorában gyorsabb volt nála, azonban így is 0.6 másodperccel rosszabb kört teljesített, amivel mégis hátrébb szorította a tabellán Fisichellát.

Még három perc volt hátra, amikor a legtöbben visszatértek a boxba egy újabb garnitúra gumiért.

Az utolsó pillanatban Schumacher javított az első szektorban, de a másik kettőben nem, Alonso viszont az 5. rajtkockába szorult, mert Barrichello feltornázta a Hondát a 4. helyre, Fisichella mögé, míg Räikkönen a 9. helyen ragadt.

USA GP
Az időmérő edzések összesített eredménye
Végső sorrend
1. etap 2. etap 3. etap
P Név Csap G Ö P Köridő K M P Köridő K M P Köridő K
1. M. Schumacher FER B 22 2. 1:11.588 3 1. 1:10.636 3 1. 1:10.832 16
2. F. Massa FER B 23 1. 1:11.088 3 2. 1:11.146 3 2. 1:11.435 17
3. G. Fisichella REN M 27 8. 1:12.287 4 3. 1:11.200 6 3. 1:11.920 17
4. R. Barrichello HON M 29 6. 1:12.156 7 4. 1:11.263 6 4. 1:12.109 16
5. F. Alonso REN M 26 9. 1:12.416 3 9. 1:11.877 6 5. 1:12.449 17
6. J. Villeneuve BMW M 26 5. 1:12.114 3 7. 1:11.724 6 6. 1:12.479 17
7. J. Button HON M 29 7. 1:12.238 7 8. 1:11.865 6 7. 1:12.523 16
8. R. Schumacher TOY B 29 3. 1:11.879 6 5. 1:11.673 6 8. 1:12.795 17
9. K. Räikkönen MCL M 31 14. 1:12.777 7 10. 1:12.135 8 9. 1:13.174 16
10. N. Heidfeld BMW M 16 4. 1:11.891 7 6. 1:11.718 3 10. 1:15.280 6
11. J. Montoya MCL M 12 10. 1:12.477 3 11. 1:12.150 9
12. M. Webber WIL B 13 15. 1:12.935 7 12. 1:12.292 6
13. S. Speed STR M 14 16. 1:13.167 7 13. 1:12.792 7
14. C. Albers MF1 B 9 12. 1:12.711 6 14. 1:12.854 3
15. T. Monteiro MF1 B 9 11. 1:12.627 6 15. 1:12.864 3
16. C. Klien RED M 12 13. 1:12.773 6 16. 1:12.925 6
17. D. Coulthard RED M 6 17. 1:13.180 6
18. T. Sato AGU B 6 18. 1:13.496 6
19. N. Rosberg WIL B 7 19. 1:13.506 7
20. J. Trulli TOY B 3 20. 1:13.787 3
21. V. Liuzzi STR M 10 21. 1:14.041 10
22. F. Montagny AGU B 4 22. 1:16.036 4

     
Élő közvetítés

Amennyiben élőben szeretnétek nyomon követni az eseményeket, akkor katt   IDE  (angol kommenttel)

     
Irány a Hungaroring!!!
     

Futamok, tesztek
     
Rólunk :)
     
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Rally
     
Forma 1
     
A sport megértése
     
2006 autói
     
Csapatok hivatalos oldalai
     
Forrásaink:
     
Linkek

www.zdstudio.gportal.hutársoldalunk

www.christianklien.gportal.hu(társoldalunk)

http://jennidalhman.play.hu/http://christianklien.play.hu/

 

     
Linkek
     
Számláló
Indulás: 2005-08-03
     
Forma 1-es autók
     

Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG