| 2006 : Schumacher diadalmaskodott Amerikában |
Schumacher diadalmaskodott Amerikában
2007.07.09. 12:41
Michael Schumacher győzelmével zárult az Amerikai Nagydíj, ahol már az első kanyarban búcsúszott a mezőny fele. A Ferrari idei első kettős győzelmét aratta, miután Felipe Massa a második helyen ért célba Giancarlo Fisichella előtt.
36 fokos levegő és 38 fokos aszfalthőmérséklet fogadta a versenyzőket az Amerikai Nagydíjon, ahol ideális körülmények között vette kezdetét az indianapolisi megmérettetés.
A pole pozícióból induló Schumacher rosszul kapta el a rajtot, így Massa már az első kanyar előtt be tudott vágni elé. Közben Fernando Alonso az ötödikről kis híján felugrott a második helyre, ám a Ferrari hétszeres világbajnoka tartani tudta pozícióját, így Alonsónak meg kellett elégednie a harmadik hellyel.
A mezőny hátsó régiója azonban nem úszta meg rajtot. Két baleset is történt az első kanyarkombinációban. Először Klient találták el hátulról, majd a második kanyarban Montoya megcsúszott, és megtolta csapattársát Raikkönent, aki keresztbeállt a pályán és telibe kapta Buttont. Eközben Heidfeld is belekeveredett a balesetbe, ugyanis Montoya nekicsúszott a BMW Saubernek. A német versenyző autója felemelkedett a levegőbe, és többszöri szaltót követően végül négy keréken landolt a kavicságyban.
A szervezők azonnal pályára küldték a biztonsági autót, mely a hatodik körben engedte el újra a mezőnyt. Közben Button is feladta a küzdelmet, vélhetően egy mechanikai meghibásodás miatt. Ezzel nyolcra nőtt a kiesők száma az első kört követően.
Az új rajtot jól kapta el a két Ferrari, míg Fisichella megpróbált elmenni a célegyenesben Alonso mellett, ám a spanyol versenyző a belső íven maradt, így megtartotta harmadik helyét. Szato az első kanyarban nekirongyolt Monteironak, melynek következtében a portugál versenyző autója olyannyira megrongálódott, hogy menet közben szakadtak le róla az alkatrészek. A Midland versenyzője nem sokkal később feladata a küzdelmet.
Tíz kört követően Massa egy másodperccel vezetett Schumacher előtt, akit tisztes távolságból, majd hat másodperccel lemaradva a Renault duója követett. A negyedik helyen autózó Fisichella folyamatosan támadta csapattársát, akit szinte minden körben megpróbált megelőzni. A pontszerzők sorát a Honda brazilja, Rubens Barrichello, a Toyota német pilótája, Ralf Schumacher, a BMW-s Jacques Villeneuve, és a boxból rajtoló Jarno Trulli zárta.
A 13. körben Fisichella végül elment Alonso mellett a célegyenesben. A világbajnoki cím birtokosa folyamatosan csúszkált a pályán, így a mögötte autózók egyre közelebb kerültek hozzá. Giancarlo azonnal elszakadt csapattársától, és megkezdte a felzárkózást a Ferrarikra.
Az első motorproblémára sem kellett sokat várni. Jacques Villeneuve autójának BMW motorja a pálya belső szakaszán megadta magát, így a kanadai versenyző a hetedik helyről volt kénytelen feladni a küzdelmet. Kiesésével a Williams német pilótája, Nico Rosberg feljött az egy pontot érő nyolcadik helyre.
Rubens Barrichello a 24. körben megkezdte a boxkiállások első körét. A brazil versenyző használt abroncsokat és 20 körre elegendő üzemanyagot kapott. A Honda Racing pilótája a hetedik helyen folytatta a körözést.
Az élversenyzők közül Michael Schumacher hajtott ki elsőként a boxba a 29. körben, akit a Renault olasz pilótája, Giancarlo Fisichella követett. Egy körrel később az élről Massa is beállt a szerelők közé, ám mivel Schumacher fantasztikus időt autózott felvezető körén, a két Ferrari helyet cserélt az első kiállást követően. A 30. körben Alonso is elszánta magát a kiállásra. A spanyol pilóta Ralf Schumacher elé, az ötödik helyre tért vissza.
Az első kiállások után a Ferrari versenyzői továbbra is az élen álltak. Őket a Toyota színeiben futó Jarno Trulli követte a harmadik helyen, ám az olasz pilóta még nem volt kint a boxban. A negyedik helyen Fisichella tanyázott, akit Alonso követett Ralf Schumacher előtt. A pontszerzők sorát Rubens Barrichello és Nico Rosberg zárta.
Trulli végül a 39. körben, a verseny felénél állt ki a boxba, ahol annyi üzemanyagot kapott, hogy teljesíteni tudja a maradék versenytávot. A Toyota versenyzője a hetedik helyen folytatta tovább a körözést, de az előtte állóknak még hátra volt egy kiállásuk.
Húsz körrel a futam vége előtt Massa megkezdte a boxkiállások utolsó körét. A Ferrari brazil pilótáját Fisichella követte, aki éppen, hogy csak vissza tudott jönni az egy kiállással operáló Trulli elé. Időközben Schumacher is kilátogatott a szerelők közé, és kényelmesen visszaállt az élre.
Az 55. körben Alonso is elszánta magát a kiállásra. A Renault spanyol versenyzője újabb helyeket bukott, hiszen mindkét Toyota elment mellette, így visszacsúszott a hatodik pozícióba. Tíz körrel a futam vége előtt azonban Ralf Schumacher autója megadta magát, így Alonso felugrott az ötödik helyre.
A Ferrari fantasztikusan szerepelt az Amerikai Nagydíjon, ahol az olaszok megszerezték idei első kettős győzelmüket. Schumacher és Massa mögött a Renault olasz versenyzője, Giancarlo Fisichella végzett, akit a boxból rajtoló, egy kiállással futó Jarno Trulli követett a negyedik helyen. A világbajnoki cím birtokosa az egész verseny alatt küszködött, és csak az ötödik helyen ért célba. A pontszerzők sorát a Honda Racing brazilja, Rubens Barrichello, a Red Bull skót titánja, David Coulthard, és a Toro Rosso pilótája, Vitantonio Liuzzi zárta.
A 22 indulóból mindössze csak kilencen értek célba, így az utolsó helyen befutó Nico Rosberg bosszankodhat, hogy lecsúszott a pontszerző helyekről. Schumacher győzelmével 19 pontra faragta hátrányát a pontversenyben Fernando Alonsóval szemben, így továbbra is nyitott maradt az idei bajnokság.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Indianapolis Motor Speedway, Indianapolis |
|
|
|
Időpont: |
2006. július 2., vasárnap, 19:00-20:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
4192 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 33-36 fok, aszfalt: 43-55 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
M. Schumacher (Ferrari) |
1ó29:43.181 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
Idő |
|
Kiesés oka |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
|
1ó34:35.199 |
|
|
73 |
|
2. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
+ |
7.984 |
|
|
73 |
|
3. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
+ |
16.595 |
|
|
73 |
|
4. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
+ |
23.604 |
|
|
73 |
|
5. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
+ |
28.410 |
|
|
73 |
|
6. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
M |
+ |
36.515 |
|
|
73 |
|
7. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Ferrari |
M |
+ |
1 kör |
|
|
72 |
|
8. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
+ |
1 kör |
|
|
72 |
|
9. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Cosworth |
B |
+ |
1 kör |
|
|
72 |
|
|
|
|
10. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
+ |
11 kör |
|
fékpedál |
62 |
|
11. |
|
Christijan Albers |
NED |
MF1-Toyota |
B |
+ |
36 kör |
|
műszaki |
37 |
|
12. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
BMW-Sauber |
M |
+ |
50 kör |
|
motor |
23 |
|
13. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
MF1-Toyota |
B |
+ |
63 kör |
|
ütközés |
10 |
|
14. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
+ |
67 kör |
|
ütközés |
6 |
|
15. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
M |
+ |
70 kör |
|
ütközés |
3 |
|
16. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
73 kör |
|
ütközés |
0 |
|
17. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
M |
+ |
73 kör |
|
ütközés |
0 |
|
18. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
73 kör |
|
ütközés |
0 |
|
19. |
|
Mark Webber |
AUS |
Williams-Cosworth |
B |
+ |
73 kör |
|
ütközés |
0 |
|
20. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
+ |
73 kör |
|
ütközés |
0 |
|
21. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Ferrari |
M |
+ |
73 kör |
|
ütközés |
0 |
|
22. |
|
Franck Montagny |
FRA |
Super Aguri F1 |
B |
+ |
73 kör |
|
ütközés |
0 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Leggyorsabb kör: |
M. Schumacher (Ferrari) |
1:12.719 |
|
|
56 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
| |