2006 : Schumacheré a pole, ismét két Ferrari az élen - Alonso a 3. helyről rajtol |
Schumacheré a pole, ismét két Ferrari az élen - Alonso a 3. helyről rajtol
2007.07.09. 12:46
Indianapolis után a Michelin és a Renault felségterületén, Franciaországban is a Ferrari nyerte az első csatát, amikor Michael Schumacher és Felipe Massa magabiztosan bevette magát az első rajtsorba, megelőzve Fernando Alonso Renault-ját.
A Ferrari a két héttel ezelőtti USA GP után zsinórban másodszor, Magny-Cours-ban is meghódította az első rajtsort, amikor Michael Schumacher és Felipe Massa magabiztosan legyőzte a Renault-t a Francia Nagydíj szombati időmérő edzésén.
A Michelin otthonában, az 55 fokos pályán a rivális Bridgestone vitte a prímet, ami jól látszott abból, hogy az edzés négy legjobb köridejét a két Ferrari és a két Toyota érte el.
Schumacher idei negyedik, pályafutásának 68. pole pozícióját szerezte meg, miután az időmérő első etapjában még alulmaradt Jarno Trullival szemben, a következő kettőt viszont fölényesen uralta. A német versenyző autója a délelőtti tréningen kigyulladt, de a motorja szerencsére nem sérült meg, ezért a holnapi futamon megtarthatja az első rajtkockát.
A címvédő Fernando Alonso a 3. helyet szerezte meg, megelőzve Trullit és csapattársát, Ralf Schumachert, míg a másik Renault-t vezető Giancarlo Fisichella erejéből csak a 7. helyre futotta.
A 6. rajtkockából Kimi Räikkönen startolhat majd a McLarennel. A Juan-Pablo Montoya helyére lépő Pedro de la Rosa a 8. legjobb köridőt ért el, így a harmadik fordulóban Nico Rosberget és David Coulthardot utasította maga mögé.
Az első etap
Az időmérő edzés kezdetekor már 53 fok volt az aszfalt hőmérséklete, s ahogy zöldre váltott a jelzőlámpa a boxutca végén, szokatlan módon senki nem sietett azonnal a pályára.
Végül a délelőtt a 2. helyen végző Nick Heidfeld volt az első, aki másfél perc elteltével nekivágott az első próbálkozásának, és rövidesen kihajtott a garázsból Michael Schumacher is, aki délelőtt alig tudott megtenni néhány kört egy kisebb tűz miatt - jóllehet, a Ferrari motorját végül nem kellett kicserélni. A német versenyző egyelőre csak egy ellenőrző kört tett meg, amely után azonnal visszatért a boxba.
1:18.109-cel Heidfeld állította fel az első mércét az 5. percben, Webber 1.2 másodperccel lassabbnak bizonyult nála, Ralf Schumacher pedig beférkőzött közéjük. Egy pillanatra Christijan Albers vette át a vezetést, Jarno Trulli azonban 1:17.092-vel hamar az élre állította a Toyotát.
A 8. percben Tiago Monteiro kicsúszott a kavicságyba, de folytatni tudta a körözést, ahogy David Coulthard 0.058 másodperces előnnyel megszerezte az 1. helyet a Red Bull autójával.
Felipe Massa a 10. percben megtette első mért körét a Ferrarival, s 1:16.277-tel azonnal a tabella tetejére tornázta fel magát, miközben a délelőtti leggyorsabb Jacques Villeneuve feljött a 6. helyre a BMW-Sauberral.
Schumacher azonban mindhárom szektorban a legjobb részidőt futotta meg, és a hétvége első 1:16 alatti körével elhódította ferraris csapattársától az ideiglenes pole pozíciót. Fernando Alonso a 3. időt autózta ki a Renault-ból, de Kimi Räikkönen egy hellyel hátrébb szorította őt, amikor beverekedte magát a két Ferrari közé, a 2. helyre.
Ralf Schumacher ekkor még a kiesők között volt, 50 másodperccel az edzés leintése előtt azonban, 1:15.949-cel 2. lett. A másik Toyotát vezető Trulli még ennél is tovább ment, s 1:15.550-es körével átvette a vezetést Michael Schumachertől. Így a Michelin hazai pályáján Bridgestone-uralom érvényesült, hiszen az első öt helyezettből négy a japán céget képviselte.
A második fordulóba végül bejutott Christijan Albers Midlandje és Scott Speed Toro Rossója is, Villeneuve és Jenson Button azonban kiesett, akárcsak Monteiro, valamint a két Super Aguri.
A második etap
A szünet után ismét Heidfeld BMW-Sauberje volt az első autó a pályán, s a 4. percben 1:16.394-nél állította meg a stoppert, amivel egyelőre sikerült maga mögött tartania Webbert, Rosberget és Speedet is.
Ám a korábbi köridején javító Ralf Schumacher 1:15.625-ös eredménnyel ajándékozta meg a Toyotát, mielőtt Trulli felzárkózott mögé a 2. helyre. Ezt azonban csak néhány másodpercig tudta megtartani, mert először Räikkönen, majd Alonso kaparintotta meg tőle, s az első négy helyezettet ekkor mindössze 0.15 másodperc választotta el egymástól.
Öt perccel az etap vége előtt Massa megszerezte a 2. helyet Alonsótól, majd a Bridgestone diadalát Michael Schumacher tette teljessé, aki fél másodpercet vert öccsére, 1:15.111-gyel beállítva a hétvége legjobb köridejét.
A hajrában még Webber, Heidfeld, Coulthard és Rosberg versengett a továbbjutásért. Rosberg egy 1:15.926-os idővel biztosította, hogy bekerüljön a legjobb tíz közé, Coulthard pedig kiszorította a 10. helyről Webbert, miközben Heidfeld nem tudott javítani.
Klien, Barrichello, Speed és Albers számára szintén véget ért az időmérő. Barrichello kihasználta a lehetőséget, hogy ettől a hétvégétől nem csak a leintésig befejezett, hanem az addig megkezdett mért köröket is figyelembe veszik az elszámolásnál, de így sem sikerült megelőznie Coulthardot.
Csak az juthatott be a harmadik etapba, aki 1:16 alatti időeredményt ért el, s míg Michael több mint fél másodpercet vert Ralfra, a 2. és a 10. helyezett között alig 0.349 másodperc volt a különbség.
A harmadik etap
A harmadik, immár 20 helyett 15 perces forduló kezdetéhez két sorban álltak fel az autók a boxutca kijáratánál. Bár a zöld jelzés megjelenésére Alonso reagált a legjobban, Schumacher az egyik kanyarban megelőzte a Renault-t, s néhány másodpercre szabályos küzdelem alakult ki, ahogy a spanyol megpróbálta visszavenni a helyét. A boxutcai irányítóközpontban figyelő Flavio Briatore közben vigyorogva nyugtázta a váratlan miniversenyt.
A csapatok szemlátomást igyekeztek kihasználni a rendelkezésükre álló, az eddiginél rövidebb időt, s Alonso körbe-körbe kergette a pályán Schumachert, 1:17.8 körüli szinteket autózva. Sőt, a 6. percben egy merész manőverrel még vissza is előzte a Ferrarit.
Két perccel később de la Rosa volt az első, aki kihajtott a boxba új gumikért, őt hamarosan Räikkönen is követte. Schumacher és Alonso egy körrel ezután, egyszerre látogatták meg a szerelőiket, majd hasonlóan tettek csapattársaik is.
De la Rosa a 11. percben 1:16.632-vel az élre ugrott, megelőzve Räikkönent, aki pedig a pálya első két szektorában gyorsabb volt nála. Alonso azonban hamar átvette tőlük a vezetést, Schumacher viszont nála is tempósabban autózott, s 1:15.770-es köre révén megszerezte az ideiglenes pole pozíciót.
Röviddel ezután Massa kiszorította Alonsót az első rajtsorból, miközben Giancarlo Fisichella feljött a 4. helyre, de la Rosa elé.
Két és fél perccel az edzés leintése előtt az éllovasok másodszor is kereket cseréltek. Räikkönen feltornázta magát Fisichella elé, de Trulli őt is megelőzte.
Alonso megkaparintotta a 2. helyet, de Michael Schumacher 1:15.493-ra javította az eredményét, és a Ferrari hamarosan felhőtlenül ünnepelhetett, hiszen Massának is sikerült bekerülnie a gyorsabbik Renault elé.
Francia GP |
Az időmérő edzések összesített eredménye |
|
|
|
Végső sorrend |
|
1. etap |
|
2. etap |
|
3. etap |
P |
Név |
Csap |
G |
Ö |
P |
Köridő |
K |
M |
P |
Köridő |
K |
M |
P |
Köridő |
K |
1. |
M. Schumacher |
FER |
B |
19 |
2. |
1:15.865 |
4 |
 |
1. |
1:15.111 |
3 |
 |
1. |
1:15.493 |
12 |
2. |
F. Massa |
FER |
B |
18 |
5. |
1:16.277 |
3 |
 |
3. |
1:15.679 |
3 |
 |
2. |
1:15.510 |
12 |
3. |
F. Alonso |
REN |
M |
18 |
6. |
1:16.328 |
3 |
 |
4. |
1:15.706 |
3 |
 |
3. |
1:15.785 |
12 |
4. |
J. Trulli |
TOY |
B |
21 |
1. |
1:15.550 |
6 |
 |
6. |
1:15.776 |
3 |
 |
4. |
1:16.036 |
12 |
5. |
R. Schumacher |
TOY |
B |
21 |
3. |
1:15.949 |
6 |
 |
2. |
1:15.625 |
3 |
 |
5. |
1:16.091 |
12 |
6. |
K. Räikkönen |
MCL |
M |
20 |
4. |
1:16.154 |
6 |
 |
5. |
1:15.742 |
3 |
 |
6. |
1:16.281 |
11 |
7. |
G. Fisichella |
REN |
M |
18 |
12. |
1:16.825 |
3 |
 |
7. |
1:15.901 |
3 |
 |
7. |
1:16.345 |
12 |
8. |
P. de la Rosa |
MCL |
M |
23 |
10. |
1:16.679 |
5 |
 |
8. |
1:15.902 |
6 |
 |
8. |
1:16.632 |
12 |
9. |
N. Rosberg |
WIL |
B |
24 |
9. |
1:16.534 |
6 |
 |
9. |
1:15.926 |
6 |
 |
9. |
1:18.272 |
12 |
10. |
D. Coulthard |
RED |
M |
24 |
7. |
1:16.350 |
6 |
 |
10. |
1:15.974 |
6 |
 |
10. |
1:18.663 |
12 |
11. |
M. Webber |
WIL |
B |
12 |
8. |
1:16.531 |
6 |
 |
11. |
1:16.129 |
6 |
|
|
|
|
12. |
N. Heidfeld |
BMW |
M |
13 |
11. |
1:16.686 |
7 |
 |
12. |
1:16.294 |
6 |
|
|
|
|
13. |
C. Klien |
RED |
M |
12 |
13. |
1:16.921 |
6 |
 |
13. |
1:16.433 |
6 |
|
|
|
|
14. |
R. Barrichello |
HON |
M |
12 |
15. |
1:17.022 |
6 |
 |
14. |
1:17.027 |
6 |
|
|
|
|
15. |
S. Speed |
STR |
M |
17 |
16. |
1:17.117 |
9 |
 |
15. |
1:17.063 |
8 |
|
|
|
|
16. |
C. Albers |
MF1 |
B |
11 |
14. |
1:16.962 |
8 |
 |
16. |
1:17.105 |
3 |
|
|
|
|
17. |
V. Liuzzi |
STR |
M |
8 |
17. |
1:17.164 |
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
18. |
J. Villeneuve |
BMW |
M |
3 |
18. |
1:17.304 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
19. |
J. Button |
HON |
M |
7 |
19. |
1:17.495 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
20. |
T. Monteiro |
MF1 |
B |
7 |
20. |
1:17.589 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
21. |
F. Montagny |
AGU |
B |
6 |
21. |
1:18.637 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
22. |
T. Sato |
AGU |
B |
6 |
22. |
1:18.845 |
6 |
|
| | |
|