| | 2008 : Hamilton leiskolázta a mezőnyt a délutáni edzésen - Pénteki 2. szabadedzés - Német GP | 
 
 Hamilton leiskolázta a mezőnyt a délutáni edzésen - Pénteki 2. szabadedzés - Német GP  2008.07.18. 16:29 A Német Nagydíj második tréningjén is Lewis Hamilton McLarenje végzett a tabella élén, miután a hajrában 0.697 másodperccel megelőzte Felipe Massa Ferrariját. Mögöttük Kimi Räikkönen és Heikki Kovalainen volt a sorrend.
Lewis Hamilton délután is megőrizte a vezetést a Német Nagydíj első edzésnapján, miután magabiztosan, mintegy hét tizedmásodperccel legyőzte a Ferrari párosát. Akárcsak a világbajnoki pontversenyben, a McLaren ászát most is Felipe Massa követte a tabellán, aki az egész edzésen gyorsabb volt Kimi Räikkönennél. A 4. helyen Heikki Kovalainen végzett, egy teljes szekundummal csapattársa mögött. Pedig Hamilton számára nem indult tökéletesen a tréning: első gyors körében majdnem eltrafálta Sébastien Bourdais Toro Rossóját a Mobil 1 kanyarban. A francia körülbelül 90 km/órás tempóval vánszorgott az ideális íven egy műszaki hiba miatt, de az angolnak végül sikerült félrerántania a kormányt, míg Bourdais a garázsba hajtott, ahol több, mint egy óráig szerelték az autóját. Hamilton nem sokáig merengett, néhány perc múlva 1:15.817-es körével átvette a vezetést az első tíz percben domináló Sebastian Vetteltől. Mögé Massa zárkózott fel 0.009 másodperces hátránnyal, Räikkönennek viszont nem jött ki a lépés: előbb a 11-es kanyarban kellett megfognia a Ferrarit, majd a célegyenesre ráfordító ívről csúszott le. Az élcsapatok ekkor még a versenybeállításokra koncentráltak, és hosszú, 8-10 körös etapokat teljesítettek a kemény Bridgestone-okon. Ez végül Massának sikerült a legjobban, aki félidőben 1:15.722-re javította az etalont. A brazilt Hamilton követte, Räikkönen és Kovalainen viszont csak 1:16-os körökre voltak képesek ezen a gumikeveréken. Az 50. perc tájékán már az élmenők is elővették az addig csak a kisebb csapatok által használt lágyabb abroncsokat egy hosszabb etapra. Ezeken már a két finn is 1:15.9-es köröket autózott, Hamilton pedig csaknem megelőzte Massát, ám ettől végül 17 ezreddel elmaradt. Az utolsó negyedórában szokás szerint edzéskörök következtek, ami Hamilton terepe volt. Massának a 11-es kanyarban korrigálnia kellett, így nem javított köridején, Hamilton viszont mindhárom szektorban tarolt, és végül megfutotta az edzésnap legjobb, 1:15.025-ös körét. Az élcsapatok négy versenyzőjén kívül senki más nem tudta 1:16 alá szorítani a lécet, de az élen végző triót leszámítva igen szorosan alakult a végeredmény: Kovalainent alig több, mint egy másodperc választotta el a sereghajtó Giancarlo Fisichella Force Indiájától. A sűrű középmezőny nyelte el a BMW Sauber párosát is: Robert Kubica és Nick Heidfeld a 8-9. helyen zárt. A McLaren és a Ferrari legveszélyesebb kihívója - Silverstone-hoz hasonlóan - Mark Webber lett, pedig az ausztrál Red Bullja kuplunghiba miatt félórás javításra szorult. Mögötte Fernando Alonso (Renault) és Nico Rosberg (Williams) végzett. A mozgalmas edzés számos kicsúszást hozott. A legtöbben az utolsó kanyart vették szélesen, itt Räikkönen, Alonso, Webber, David Coulthard, Jarno Trulli és Timo Glock is hibázott, utóbbi igen látványosan: Toyotáját két kerékkel a levegőbe dobta a bukótér hepehupája. A legvadabb megpördülést Rubens Barrichello mutatta be a Nordkurvéban 
 
    
    
        
            | 
                
                    
                        |  |  | Pénteki 2. edzés | 10. - Német GP |  |  
                
                    
                        |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  
                        |  |  | Helyszín: | Hockenheim, Németország |  |  
                        |  |  | Időpont: | 2008. július 18., péntek |  |  
                        |  |  | Pályahossz: | 4574 m |  |  
                        |  |  | Időjárás: | Száraz (levegő: 21-23 fok, aszfalt: 23-36 fok) |  |  
                        |  |  | Tavalyi első: | A. Wurz (Williams) | 1:16.349 |  |  |  |  
                        |  |  | Körrekord: | M. Schumacher (Ferrari), 2004. | 1:13.306 |  |  |  |  
                        |  |  |  |  
                        |  |  | Név |  | Csapat | G | Köridő | Km/ó | Eltér | Előző | Kör |  |  
                        |  |  |  |  
                
                    
                        | 1. |  | Lewis Hamilton | GBR | McLaren-Mercedes | B | 1:15.025 | 219.479 |  |  | 37 |  |  
                        | 2. |  | Felipe Massa | BRA | Ferrari | B | 1:15.722 | 217.459 | 0.697 | 0.697 | 31 |  |  
                        | 3. |  | Kimi Räikkönen | FIN | Ferrari | B | 1:15.760 | 217.350 | 0.735 | 0.038 | 34 |  |  
                        | 4. |  | Heikki Kovalainen | FIN | McLaren-Mercedes | B | 1:15.990 | 216.692 | 0.965 | 0.230 | 37 |  |  
                        | 5. |  | Mark Webber | AUS | Red Bull-Renault | B | 1:16.017 | 216.615 | 0.992 | 0.027 | 25 |  |  
                        | 6. |  | Fernando Alonso | SPA | Renault | B | 1:16.230 | 216.009 | 1.205 | 0.213 | 38 |  |  
                        | 7. |  | Nico Rosberg | GER | Williams-Toyota | B | 1:16.355 | 215.656 | 1.330 | 0.125 | 41 |  |  
                        | 8. |  | Robert Kubica | POL | BMW-Sauber | B | 1:16.363 | 215.633 | 1.338 | 0.008 | 36 |  |  
                        | 9. |  | Nick Heidfeld | GER | BMW-Sauber | B | 1:16.377 | 215.594 | 1.352 | 0.014 | 40 |  |  
                        | 10. |  | David Coulthard | GBR | Red Bull-Renault | B | 1:16.378 | 215.591 | 1.353 | 0.001 | 35 |  |  
                        | 11. |  | Sebastian Vettel | GER | Toro Rosso-Ferrari | B | 1:16.422 | 215.467 | 1.397 | 0.044 | 41 |  |  
                        | 12. |  | Jarno Trulli | ITA | Toyota | B | 1:16.530 | 215.163 | 1.505 | 0.108 | 45 |  |  
                        | 13. |  | Jenson Button | GBR | Honda | B | 1:16.542 | 215.129 | 1.517 | 0.012 | 38 |  |  
                        | 14. |  | Rubens Barrichello | BRA | Honda | B | 1:16.677 | 214.750 | 1.652 | 0.135 | 28 |  |  
                        | 15. |  | Nelsinho Piquet | BRA | Renault | B | 1:16.734 | 214.591 | 1.709 | 0.057 | 42 |  |  
                        | 16. |  | Timo Glock | GER | Toyota | B | 1:16.781 | 214.459 | 1.756 | 0.047 | 44 |  |  
                        | 17. |  | Kazuki Nakajima | JAP | Williams-Toyota | B | 1:16.829 | 214.325 | 1.804 | 0.048 | 21 |  |  
                        | 18. |  | Sebastien Bourdais | FRA | Toro Rosso-Ferrari | B | 1:16.860 | 214.239 | 1.835 | 0.031 | 14 |  |  
                        | 19. |  | Adrian Sutil | GER | Force India-Ferrari | B | 1:17.008 | 213.827 | 1.983 | 0.148 | 39 |  |  
                        | 20. |  | Giancarlo Fisichella | ITA | Force India-Ferrari | B | 1:17.047 | 213.719 | 2.022 | 0.039 | 37 |  |  
                        |  |  |  
                        |  |  | A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0074 mp.) |  
                        |  |  |  
                        |  |  | 
                            
                                
                                    |  |  
                                    |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  
                                    | 
                                        
                                            
                                                |  | 1:15.025 | - (2.022) - | 1:17.047 |  |  |  
                                    |  |  |  |  |    
	            |