| 2008 : Sutil kezdett az élen a monzai ítéletidőben - Pénteki 1. szabadedzés - Olasz GP |
Sutil kezdett az élen a monzai ítéletidőben - Pénteki 1. szabadedzés - Olasz GP
2008.09.12. 11:55
Az irőeredményét még viszonylag jobb pályaviszonyok között elérő Adrian Sutil volt a leggyorsabb az Olasz Nagydíj péntek délelőtti szabadedzésén, amit szó szerint elmosott az özönvízzszerű eső: még a vízelvezetők sem bírtak vele, és a tréninget végül piros zászlóval megszakították.
A vb-pontverseny éllovas, Lewis Hamilton, mclarenes csapattársa, Heikki Kovalainen és például a BMW-s Robert Kubica is mindössze egy installációs körre futott ki, így időeredmény nélkül fejezték be, de a ferrarisok, Kimi Räikkönen és Felipe Massa is csak 5-5 kört tettek meg fejenként.
Az időjósok már figyelmeztették a mezőnyt, pocsék idő várható Monzában a hétvégén, pénteken és szombaton legalább is mindenképpen. Az első szabadedzés ennek megfelelően vizes pályán kezdődött, majd fél óra elteltével pedig ismét esni kezdett.
Mivel a mezőny bő két hete három napon keresztült tesztelt már a monzai aszfaltcsíkon, egyébként sem volt várható, hogy óriási elánnal vetik bele magukat a csapatok a munkába, a ramaty körülmények pedig azt a csekély munkakedvet is tovább csökkentették.
Egy-egy installációs körre persze mindenki kihajtott, de a többség gyorsan vissza is húzódott a bokszba. A köridők már éppen elkezdtek volna szép lassan javulni, amikor a 28. perc tájékán eleredt az eső.
Ez egyben azt is jelentette, hogy egy jó ideig biztosan Adrian Sutil vezeti majd az eredménylistát, a német esős pályán produkált már szép eredményeket, most 1:32.842-es idejével az élre állt.
A német egyébként a lágyabb összetételű száraz aszfaltra való gumikon futotta ezt az eredményt, és szerencséjére éppen akkor fejezte be mért körét, mikor esni kezdett. Az edzés elején többen is intermediate (köztes esőgumi) abroncsokon hajtott ki a pályára.
Az eső azonban Spa-Francorchamps-hoz hasonlóan Olaszországban is megtréfálta a mezőnyt, hiszen csak a pálya egy része felett esett. Az autózásnak azonban így sem volt sok értelme, ezt gyorsan belátta Jenson Button is, aki ugyan kilátogatott a pályára, de felvezető köréből levezetőt csinált, nyomban iszkolt vissza a garázsba.
A körülmények tehát messze voltak az ideálistól. Erről tanúskodtak a köridők is, hiszen Sutil legjobbja 10 másodperccel volt gyengébb Nick Heidfeld két héttel ezelőtt, a teszten produkált legjobbjától (1:22.621), de a végsebességek is jócskán elmaradtak az átlagostól, a 350 kilométer per órás csúcstól.
Már csak bő fél óra volt hátra, amikor néhányan kimerészkedtek a pályára, ahol a körülmények továbbra sem javultak. Ekkor már az extrém esőgumi volt a legjobb választás, de a köridők ezekkel is messze elmaradtak Sutilétól.
Ilyen körülmények közt persze a kicsúszások és a megpördülések sem maradhattak el, Nelsinho Piquet, Fernando Alonso, Sebastian Vettel, Nakadzsima Kazuki, Adrian Sutil és Felipe Massa is elhagyta a pályát, vagy piruettezett egyet, de senkinek nem esett komolyabb baja, mindannyian folytathatták.
Az eső azonban nem akart alább hagyni, sőt. Éppen emiatt négy perccel a vége előtt le is intették az edzést, még mielőtt valaki tényleg jobban összetöri magát.
Az első szabadedzésnek tehát nem volt túl sok haszna Olaszországban, még szerencse, hogy a csapatoknak rendelkezésére áll a teszten szerzett adathalmaz, amellyel talán lehet pótolni a ma elvesztegetett időt. A második szabadedzés - remélhetőleg már jobb körülmények között - 14 órakor kezdődik.
|
|
Pénteki 1. edzés |
14. - Olasz GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Autodromo di Monza, Olaszország |
|
|
|
Időpont: |
2008. szeptember 12., péntek, 10:00-11:30 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5793 m |
|
|
|
Időjárás: |
Esős (levegő: 19-23 fok, aszfalt: 14-21 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
K. Räikkönen (Ferrari) |
1:22.446 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
J-P. Montoya (Williams), 2004. |
1:19.525 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Ferrari |
B |
1:32.842 |
224.627 |
|
|
18 |
|
2. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:33.428 |
223.218 |
0.586 |
0.586 |
14 |
|
3. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Ferrari |
B |
1:33.695 |
222.582 |
0.853 |
0.267 |
19 |
|
4. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:36.800 |
215.442 |
3.958 |
3.105 |
13 |
|
5. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:36.900 |
215.220 |
4.058 |
0.100 |
9 |
|
6. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:36.965 |
215.076 |
4.123 |
0.065 |
10 |
|
7. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:37.142 |
214.684 |
4.300 |
0.177 |
20 |
|
8. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:37.214 |
214.525 |
4.372 |
0.072 |
13 |
|
9. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:37.392 |
214.133 |
4.550 |
0.178 |
5 |
|
10. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:37.754 |
213.340 |
4.912 |
0.362 |
13 |
|
11. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:38.057 |
212.680 |
5.215 |
0.303 |
11 |
|
12. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:38.303 |
212.148 |
5.461 |
0.246 |
7 |
|
13. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:39.062 |
210.523 |
6.220 |
0.759 |
12 |
|
14. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:40.233 |
208.063 |
7.391 |
1.171 |
5 |
|
15. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
|
- |
|
|
1 |
|
16. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
|
- |
|
|
2 |
|
17. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
|
- |
|
|
1 |
|
18. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
|
- |
|
|
1 |
|
19. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
|
- |
|
|
1 |
|
20. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
|
- |
|
|
1 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0272 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:32.842 |
- (7.391) - |
1:40.233 |
 |
|
 |
|
|
|
| |