Kimi-rajongók Klubja
Kimi-rajongók Klubja
A klub mottója:
Megcsillan a nap a Ferrarikon, Átszáguld Kimivel a célvonalon. Együtt mozog gép és lélek, Kimi-s leszek, amíg csak élek!
     
Fórum
     
Menü
     
Kimi blogja
     
Infók Kimiről
     
A hét képe
     
Extrák
     
Videók
     
Galéria
     
Kitalált történetek
     
Versek és más egyebek
     
Finn himnusz
     
A pilóták hivatalos oldalai
     
A letöltés menete
     
Kimi blogja 2
Friss bejegyzések
2009.11.06. 08:56
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:54
2009.09.18. 11:40
Friss hozzászólások
     
2008
2008 : Räikkönen a két BMW-t előzte meg Monzában - Pénteki 2. szabadedzés - Olasz GP

Räikkönen a két BMW-t előzte meg Monzában - Pénteki 2. szabadedzés - Olasz GP

  2008.09.12. 15:44

Monzában délutánra lassan felszáradt a pálya, és Kimi Räikkönen megragadta a lehetőséget, hogy az élre repítse Ferrariját. Robert Kubica, Nick Heidfeld és Lewis Hamilton azonban alig maradt le mögötte.

A káoszedzés után a második tesztre kisütött a nap, és habár egy ideig a nedves pályára használatos gumikkal köröztek a versenyzők, a pálya folyamatosan száradt.

A változó körülményekre a Ferrari világbajnoka, Kimi Räikkönen reagált a legjobban, aki sorra futotta a legjobb köröket. Talán Hamilton éles kritikája, és a 2010-es szerződéshosszabbítás lehet az oka, de ezúttal a finn versenyző valóban a régi fényében tündökölt. Az intermediate gumikon megközelíthetetlennek bizonyult. Mögötte akkor Vettel és saját csapattársa, Felipe Massa tartózkodott.

Úgy húsz perc elteltével mindenki visszaállt a bokszba, és megjött az első fecske, azaz az első versenyző, aki száraz gumikkal lépett pályára. Sebastien Bourdais volt a kezdeményező szellemű pilóta, aki a korai váltás miatt először rendkívül óvatosan vezetett, de pár kör megtétele után átvette a vezetést a világbajnoktól.

Éppen átlépte a 30. percét az edzés, amikor sikerült a trónfosztás. A francia versenyző az első két szektorban már körökkel korábban is gyorsabb volt, de a végére elfogyott az előnye. A 15. körében állt az élre, s rögtön a bokszba is hajtott.

Ahogy javult a pálya állapota, úgy erősödtek az időeredmények is. Előbb Glock autózott jobb időt a franciánál, majd a csapattárs, Sebastian Vettel állt az élre. A folyamatosan változó körülményekre jellemző, hogy egy percen belül is számos kiváló eredmény született. Bejött Button, érkezett Webber, majd Rosberg is odatette magát az első háromba.

Az intermediate gumikon hajtók eredményei egyre inkább feledésbe merültek. A kisebb csapatok egészen az edzés közepéig tudták tartani a top csapatok sebességét. Ekkor érkezett meg ugyanis Lewis Hamilton, aki néhány kör után át is vette a vezetést az addig igen komoly fölényben autózó Sebastian Vetteltől.

Hamarosan megérkeztek a többiek is. Előbb Kovalainen csatlakozott másodikként csapattársához, majd jött Massa, aki átvette a finn helyét. Räikkönen is beállt a sorba. Első nekifutásra a negyedik helyet vette célba.

A dolog egyetlen szépséghibája az volt, hogy Kubica későbbi érkezéséig senki nem tudott egy másodpercen belülre kerülni Hamiltonhoz. A lengyel versenyző az 50. percben fél másodperces hátránnyal a második helyre hozta be autóját.

Ez után jött a Ferrari kettős támadása, melyben Räikkönené volt a kezdeményező szerep. A világbajnok 1:25.566-os időeredménnyel állt az élre. A csapattárs csupán egy tizedre követte őt.

Az 56. percben azonban Kubica is és Massa is javított. Előbb a lengyel, majd a brazil állt az élre. A pálya állapota minden bizonnyal folyamatosan javulhatott, hiszen egészen erős különbségekkel lépdeltek előre a versenyzők.

Erre jó bizonyíték, hogy ezekben a percekben, az első edzés legjobbja, Adrian Sutil a hatodik legjobb időt tartotta a Force India versenyautójával. A nem régen még az első helyet is megjárt Button pedig idő közben a 16. helyre csúszott vissza.

Az utolsó harminc perc kezdetéhez érkeztünk, amikor Robert Kubica 289 ezredmásodperces különbséggel sikeresen átvette a vezetést Massától. A lengyel versenyző egy újabb gyorskörre indult volna, de az első kanyarban kiperdült. Érdekesség, hogy ezekben az időkben Nick Heidfeld is esélyes volt az első pozícióra, de a leggyorsabb körének végén a bokszba hajtott, így tartotta az akkori ötödik helyét. Ezzel szemben a sokak által szupertehetségnek tartott Vettel ismét komoly időt autózott, s feljött a második helyre.

Kubicát láthatóan nem zökkentette ki a lendületéből, hogy a leggyorsabb köre után megperdült. Újabbnál újabb legjobb köröket produkált, egészen addig, míg több, mint egy másodperces előnyt nem szerzett az ellenfeleivel szemben.

Az időért folytatott harc során természetesen nem csak Kubica dobta el az autóját. Megpördült Sutil is és Piquet is. Az utóbbi ráadásul ott is maradt a pálya „közepén", mert az autója felakadt a lassítás érdekében kihelyezett egyik fekvőrendőrön.

Az élen ettől függetlenül természetesen nem állt meg a harc. A Ferrarik kezdték beérni Kubicát, és a csapattárs is visszatért a pályára, s meglehetősen gyorsnak is bizonyult. Pár kör megtétele után máris ott volt a lengyel mögött, mindösszesen 16 ezredes lemaradással.

A két BMW negyed órával a vége előtt tehát vezette az edzést, nyakukon a Ferrarikkal, de érdekes módon a McLarennek ekkor nyoma sem volt. Hamilton hetedik, Kovalainen a 13. helyen állt.

Hamilton kisvártatva lágy gumikra váltott, melyből először csupán minimális előnyt tudott kihozni. Az első kör mindenesetre annyira elég lett, hogy egyetlen ezreddel megelőzze Felipe Massát.

A kétszeres világbajnok is váltott, de érdekes módon nem tudott elmozdulni az utolsó előtti helyről. Igaz, a gyorskörében egy kicsit megindult az autó hátulja, ami miatt ellenkormányzásra kényszerült.

Az utolsó öt percben aztán ismét felgyorsultak az események. Räikkönen átvette a vezetést Kubicától, és Hamilton is kis lépésekben jött előre. Az első három egy tizeden belül volt egymáshoz. Hamilton a negyedik helyen tanyázott ekkor, de láthatóan nem akarta olcsón adni magát.

Két jó szektort autózott a leintéskor, de a végére kifogyott a szufla. Így járt csapattársa, Kovalainen is, aki előnyben volt a második szektorig, de a végén csak hetedik lett.

A mezőnyből mindenki a pályán volt a végjátékban, így nem meglepő, hogy több gyorskör is elúszott egy-egy lassabb versenyző miatt.

Az edzést tehát a világbajnok Kimi Räikkönen nyerte, akit a két BMW-Sauber versenyző követ a sorban.

 

    Pénteki 2. edzés 14. - Olasz GP  
    Helyszín: Autodromo di Monza, Olaszország  
    Időpont: 2008. szeptember 12., péntek, 14:00-15:30 (CET)  
    Pályahossz: 5793 m  
    Időjárás: Esős/száraz (levegő: 22-25 fok, aszfalt: 24-32 fok)  
    Tavalyi első: F. Alonso (McLaren) 1:22.386      
    Körrekord: J-P. Montoya (Williams), 2004. 1:19.525      
    Név   Csapat G Köridő Km/ó Eltér Előző Kör  
1.   Kimi Räikkönen FIN Ferrari B 1:23.861 248.683     31  
2.   Robert Kubica POL BMW-Sauber B 1:23.931 248.476 0.070 0.070 26  
3.   Nick Heidfeld GER BMW-Sauber B 1:23.947 248.428 0.086 0.016 29  
4.   Lewis Hamilton GBR McLaren-Mercedes B 1:23.983 248.322 0.122 0.036 25  
5.   Nico Rosberg GER Williams-Toyota B 1:24.110 247.947 0.249 0.127 33  
6.   Felipe Massa BRA Ferrari B 1:24.227 247.602 0.366 0.117 34  
7.   Heikki Kovalainen FIN McLaren-Mercedes B 1:24.365 247.197 0.504 0.138 29  
8.   Mark Webber AUS Red Bull-Renault B 1:24.521 246.741 0.660 0.156 35  
9.   Adrian Sutil GER Force India-Ferrari B 1:24.669 246.310 0.808 0.148 22  
10.   Sebastian Vettel GER Toro Rosso-Ferrari B 1:24.773 246.008 0.912 0.104 35  
11.   David Coulthard GBR Red Bull-Renault B 1:25.100 245.062 1.239 0.327 25  
12.   Sebastien Bourdais FRA Toro Rosso-Ferrari B 1:25.192 244.798 1.331 0.092 39  
13.   Giancarlo Fisichella ITA Force India-Ferrari B 1:25.204 244.763 1.343 0.012 24  
14.   Rubens Barrichello BRA Honda B 1:25.296 244.499 1.435 0.092 25  
15.   Jenson Button GBR Honda B 1:25.309 244.462 1.448 0.013 34  
16.   Kazuki Nakajima JAP Williams-Toyota B 1:25.330 244.402 1.469 0.021 28  
17.   Timo Glock GER Toyota B 1:25.397 244.210 1.536 0.067 28  
18.   Fernando Alonso SPA Renault B 1:25.481 243.970 1.620 0.084 22  
19.   Jarno Trulli ITA Toyota B 1:25.753 243.196 1.892 0.272 29  
20.   Nelsinho Piquet BRA Renault B 1:26.195 241.949 2.334 0.442 23  
    A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0086 mp.)
   
 - Kimi Räikkönen -  - Robert Kubica -  - Nick Heidfeld -  - Lewis Hamilton -  - Nico Rosberg -  - Felipe Massa -  - Heikki Kovalainen -  - Mark Webber -  - Adrian Sutil -  - Sebastian Vettel -  - David Coulthard -  - Sebastien Bourdais -  - Giancarlo Fisichella -  - Rubens Barrichello -  - Jenson Button -  - Kazuki Nakajima -  - Timo Glock -  - Fernando Alonso -  - Jarno Trulli -  - Nelsinho Piquet -
1:23.861 - (2.334) - 1:26.195
 
   
B = Bridgestone

     
Élő közvetítés

Amennyiben élőben szeretnétek nyomon követni az eseményeket, akkor katt   IDE  (angol kommenttel)

     
Irány a Hungaroring!!!
     

Futamok, tesztek
     
Rólunk :)
     
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Rally
     
Forma 1
     
A sport megértése
     
2006 autói
     
Csapatok hivatalos oldalai
     
Forrásaink:
     
Linkek

www.zdstudio.gportal.hutársoldalunk

www.christianklien.gportal.hu(társoldalunk)

http://jennidalhman.play.hu/http://christianklien.play.hu/

 

     
Linkek
     
Számláló
Indulás: 2005-08-03
     
Forma 1-es autók
     

Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG