2008 : Alonso vette át a vezetést a szingapúri éjszakában - Pénteki 2. szabadedzés - Szingapúri GP |
Alonso vette át a vezetést a szingapúri éjszakában - Pénteki 2. szabadedzés - Szingapúri GP
2008.09.27. 10:57
Fernando Alonso helyi idő szerint éjjel 11-kor biztosította be magának az 1. helyet a Szingapúri Nagydíj pénteki második szabadedzésén, megelőzve az előző tréningen leggyorsabb Lewis Hamiltont és Felipe Massát.
Meglepetésre Fernando Alonso autózta a legjobb köridőt a Szingapúri Nagydíj második szabadedzésén, miután az utolsó másodpercekben letaszította az élről a világbajnokságot vezető Lewis Hamiltont, valamint a brit legfőbb riválisát, Felipe Massát.
A Renault versenyzője 1:45.654-es időt repesztett a Bridgestone szuperlágy gumijain, ami 0.136 másodperccel elmaradt Hamilton és Massa első tréningen futott legjobbjaitól.
Az edzés a meghirdetettnél két perccel később vette kezdetét, mivel a boxlátogatáson részt vevő nézők nem hagyták el időben a pálya területét. A bizarr közjáték után Nico Rosberg kezdte meg a körözést, de rögtön első mért körében megpördült a 12-es kanyarban. Utána azonban az élre állt 1:46.835-ös körével.
Az élmezőny képviseletében Hamilton gördült először pályára a 19. percben, és 1:46.080-os körideje révén az élen fejezte be első etapját. A McLaren versenyzője mögé Rosberg és Robert Kubica zárkózott fel, de ők már a szuperlágy gumikat használták ekkor.
A lengyelt a két Ferrari követte. Kimi Räikkönen egyik gumikeveréken sem tudta magát a legjobb három közé verekedni, Felipe Massa azonban szárnyakat kapott, amikor az edzés kétharmadánál lágyra cserélte szuperlágy abroncsait. A brazil először megközelítette Hamiltont, majd 1:45.793-mal át is vette a vezetést vetélytársától.
A McLaren nem maradt adós a válasszal. Heikki Kovalainen - szintén a keményebb keveréken - négy ezredre cserkészte be Massát, majd Hamilton visszaszerezte az elsőséget a szuperlágy gumikon futott 1:45.752-es körével. Már-már úgy tűnt, mindkét pénteki edzésen az angol diadalmaskodik, amikor tavalyi csapattársa, Alonso elrontotta örömét.
A 4. helyen Kovalainen végzett, és bennragadt a legjobb ötben a végig biztatóan vezető Rosberg is, megelőzve Kubica BMW Sauberét. A Williams jó formájáról Kazuki Nakajima 9. pozíciója is tanúskodott. Kimi Räikkönen a hajrában nem tudott javítani, de hetedikként zárt, de megelőzte Jenson Button Hondáját. A Toro Rosso ezúttal nem vitézkedett: Sebastian Vettel és Sébastien Bourdais az első tízbe sem kerültek be.
A tréninget rengeteg apróbb pályaelhagyás tarkította, a legtöbb versenyző az alagutat megelőző 18-as kanyarban veszítette el uralmát autója fölött. A legemlékezetesebb mutatványt Massa mutatta be, aki csak nagy nehézségek árán, némi tolatás után tudott kikecmeregni a bukótérből, két versenyző pedig a fallal is közeli ismeretséget kötött.
Nick Heidfeld különösebb gond nélkül megúszta, amikor a 29. percben érintőt vett a szalagkorláton, Timo Glock azonban első szárny nélkül fejezte be az edzést, miután a leintés után megpördült a 7-es kanyar kijárati rázókövén, és a falnak csapta Toyotáját.
Rendhagyó módon a két pénteki tréning között mindössze egyórás szünetet tartottak, így a Red Bull szerelőinek nem maradt elég idejük arra, hogy megjavítsák Mark Webber első edzésen összetört autóját. Az ausztrál így csak bő egy óra után kezdhette a munkát, ám végül a 11. idővel zárt. Giancarlo Fisichellának nem volt ilyen szerencséje: az olasz Force Indiájának váltója beragadt egy fokozatba, és 12 kör után kénytelen volt a garázsba parkolni az autót.
|
|
Pénteki 2. edzés |
15. - Szingapúri GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Szingapúr |
|
|
|
Időpont: |
2008. szeptember 26., péntek, 15:30-17:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5067 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 28-29 fok, aszfalt: 28-29 fok) |
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:45.654 |
172.650 |
|
|
30 |
|
2. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:45.752 |
172.490 |
0.098 |
0.098 |
28 |
|
3. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:45.793 |
172.424 |
0.139 |
0.041 |
31 |
|
4. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:45.797 |
172.417 |
0.143 |
0.004 |
31 |
|
5. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:46.164 |
171.821 |
0.510 |
0.367 |
34 |
|
6. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:46.384 |
171.466 |
0.730 |
0.220 |
36 |
|
7. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:46.580 |
171.150 |
0.926 |
0.196 |
25 |
|
8. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:46.901 |
170.636 |
1.247 |
0.321 |
32 |
|
9. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:47.013 |
170.458 |
1.359 |
0.112 |
32 |
|
10. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:47.046 |
170.405 |
1.392 |
0.033 |
22 |
|
11. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:47.137 |
170.261 |
1.483 |
0.091 |
15 |
|
12. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:47.145 |
170.248 |
1.491 |
0.008 |
35 |
|
13. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:47.300 |
170.002 |
1.646 |
0.155 |
33 |
|
14. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:47.487 |
169.706 |
1.833 |
0.187 |
24 |
|
15. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:47.640 |
169.465 |
1.986 |
0.153 |
31 |
|
16. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:47.760 |
169.276 |
2.106 |
0.120 |
36 |
|
17. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Ferrari |
B |
1:47.965 |
168.955 |
2.311 |
0.205 |
12 |
|
18. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:48.009 |
168.886 |
2.355 |
0.044 |
25 |
|
19. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:48.059 |
168.808 |
2.405 |
0.050 |
28 |
|
20. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Ferrari |
B |
1:48.311 |
168.415 |
2.657 |
0.252 |
36 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0098 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:45.654 |
- (2.657) - |
1:48.311 |
 |
|
 |
|
|
|
|