2008 : Alonso durva körrel növelte az előnyét szombaton - Szombati szabadedzés - Szingapúri GP |
Alonso durva körrel növelte az előnyét szombaton - Szombati szabadedzés - Szingapúri GP
2008.09.27. 14:08
Miután már péntek éjjel is ő volt a leggyorsabb, Fernando Alonso szombat kora este, amikor a csapatok a Szingapúri Nagydíj időmérőjére készültek, már 6 tizedmásodperces előnnyel utasította maga mögé Lewis Hamiltont és Felipe Massát.
Az első tíz perc szokásosan az installációs körökkel telt, melyben a Ferrari szokásosan nem vett részt. Részt vett volna azonban David Coulthard, akinek problémája adódott az autójával. Kihajtott a pályára, de rövid időn belül nagyon lelassult. Vissza tudott menni a bokszba, így a szerelők rögtön neki is láttak a hiba elhárításának.
Az első gyorskört Timo Glock teljesítette, de hamarosan hozzá társult csapattársa, és a két Force India versenyző is. A német versenyző több körön keresztül hozta az első helyre elegendő időeredményt, mígnem megérkezett a pályára Nelson Piquet, aki elvette tőle az elsőséget.
Ekkorra már ott volt Räikkönen is, és Massa is. A címvédő hamar az élre állt, de Hamilton legnagyobb kihívója sem tétlenkedett. Első nekifutásra a harmadik helyet csípte meg a brazil versenyző.
Räikkönen látszólagos erős ideje aztán gyorsan feledésbe merült, amikor újra a pályára lépett Timo Glock. A német pilóta gyors volt, de az Olasz Nagydíj győztese még nála is sokkal gyorsabb kört rajzolt a „Terem-Forma-1" pályára. Kisvártatva Robert Kubica is feliratkozott az első háromba, így Räikkönen már a negyedik helyre szorult.
Ekkor döntött úgy Massa, hogy véget vet a Ferrari tologatásnak. A próbálkozása egészen a második helyig repítette. Vettel legjobbjára nem lehetett egyelőre veszélyes, pedig valóban kevés benzinnel próbálkozott, majd rögtön a bokszba hajtott.
Féltávnál látta elérkezettnek az időt a McLaren-Mercedes a pályára lépéshez. Az első jelentkező Heikki Kovalainen volt, aki bár a középső szektorban a legjobb eredményt érte el, az első körideje a hatodik helyre sorolta őt.
Érkezett Lewis Hamilton is, aki szintén gyors volt a középsőben, ám a végére elmaradt. Piquet-től. Merthogy, mire Hamilton körbeért, már ő vezette a mezőnyt a hétvége legjobb idejével.
Az első két szektor Vettelé volt, de a másodikban és a harmadikban már a brazil versenyzőé volt a vezető szerep, így nem véletlen, hogy jókora előnnyel vezetett. Tíz percig aztán valóban senkinek sem sikerült a közelébe kerülnie. Akkor azonban érkezett a Red Bull versenyzője, aki két tizedre megközelítette a brazilt.
15 perc volt vissza, amikor a nagy sötétségben egy versenyautó látszott kirajzolódni. Kimi Räikkönen volt az, aki sok más versenyzőhöz hasonlóan tovább engedte az autóját az egyik kanyarban. Onnan visszajönni azonban sehogyan sem sikerült neki, így kitolták őt a pályáról. Az autója megmakacsolta magát.
Szingapúrban azonban nem csak efféle buktatók léteznek. Ha másképp nem, akkor a pálya készítői saját maguk gondoskodnak arról, hogy bármelyik pillanatban elszállhasson egy-egy versenyautó. A gond az, hogy a falak közel vannak, ezért nem túlzottan jó dolog Forma-1-es versenyautóval a levegőbe ugratni.
A pályán található érdekes kerékvetőknek köszönhetően azonban éppen ez történt meg Giancarlo Fisichellával, aki csupán annyit vétett, hogy nem a megfelelő módon közelítette meg a sikánt. A kerékvető érthetetlen toldalékai miatt aztán az autója a levegőbe emelkedett, majd a szemközti falba fúródott.
A pályán eközben természetesen tovább zajlottak az események. Azt már korábban is láthattuk, hogy Jenson Buttonnak fekszik a pálya, de arra nem számított senki, hogy esetlegesen akár az első hármasba is befurakodhat.
A harmadik edzés utolsó perceiben azonban még ez is megtörtént. Igaz kisvártatva érkeztek mások is, mint például Kubica, Rosberg és Massa, azért a Honda brit versenyzőjének teljesítménye így is figyelemreméltó.
Az utolsó pillanatokra aztán valóban begyorsultak az események. Megérkezett Hamilton és megérkezett Fernando Alonso is. Az utolsó perchez érkezvén a Renault kétszeres világbajnoka több, mint fél másodperccel vezette a mezőnyt. Ő volt az egyetlen, aki 1:45 alá tudta szorítani a köridőt.
Erre aztán már senki sem tudott válaszolni! Alonso tehát a második szabadedzés után a harmadikat is megnyerte.
|
|
Szombati edzés |
15. - Szingapúri GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Szingapúr |
|
|
|
Időpont: |
2008. szeptember 27., szombat, 13:00-14:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5067 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 30-31 fok, aszfalt: 31-33 fok) |
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:44.506 |
174.547 |
|
|
19 |
|
2. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:45.119 |
173.529 |
0.613 |
0.613 |
13 |
|
3. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:45.246 |
173.320 |
0.740 |
0.127 |
16 |
|
4. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:45.249 |
173.315 |
0.743 |
0.003 |
18 |
|
5. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:45.386 |
173.089 |
0.880 |
0.137 |
17 |
|
6. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:45.409 |
173.052 |
0.903 |
0.023 |
20 |
|
7. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:45.425 |
173.025 |
0.919 |
0.016 |
17 |
|
8. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:45.450 |
172.984 |
0.944 |
0.025 |
21 |
|
9. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:45.477 |
172.940 |
0.971 |
0.027 |
19 |
|
10. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:45.599 |
172.740 |
1.093 |
0.122 |
18 |
|
11. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:45.689 |
172.593 |
1.183 |
0.090 |
19 |
|
12. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:45.982 |
172.116 |
1.476 |
0.293 |
18 |
|
13. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:45.982 |
172.116 |
1.476 |
0.000 |
13 |
|
14. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:46.073 |
171.968 |
1.567 |
0.091 |
21 |
|
15. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:46.180 |
171.795 |
1.674 |
0.107 |
23 |
|
16. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:46.221 |
171.729 |
1.715 |
0.041 |
19 |
|
17. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:46.482 |
171.308 |
1.976 |
0.261 |
10 |
|
18. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:46.794 |
170.807 |
2.288 |
0.312 |
6 |
|
19. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Ferrari |
B |
1:47.166 |
170.214 |
2.660 |
0.372 |
14 |
|
20. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Ferrari |
B |
1:47.727 |
169.328 |
3.221 |
0.561 |
19 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0118 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:44.506 |
- (3.221) - |
1:47.727 |
 |
|
 |
|
|
|
|