Kimi-rajongók Klubja
Kimi-rajongók Klubja
A klub mottója:
Megcsillan a nap a Ferrarikon, Átszáguld Kimivel a célvonalon. Együtt mozog gép és lélek, Kimi-s leszek, amíg csak élek!
     
Fórum
     
Menü
     
Kimi blogja
     
Infók Kimiről
     
A hét képe
     
Extrák
     
Videók
     
Galéria
     
Kitalált történetek
     
Versek és más egyebek
     
Finn himnusz
     
A pilóták hivatalos oldalai
     
A letöltés menete
     
Kimi blogja 2
Friss bejegyzések
2009.11.06. 08:56
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:54
2009.09.18. 11:40
Friss hozzászólások
     
2008
2008 : Alonso győzelemmel sokkolta a szingapúri közönséget - A vb éllovasain kifogott az éjszakai káosz

Alonso győzelemmel sokkolta a szingapúri közönséget - A vb éllovasain kifogott az éjszakai káosz

  2008.09.28. 19:05

Fernando Alonso váratlan győzelmet aratott a Renault-val az F-1 történetének első éjszakai versenyén, amely rémálommá vált a Ferrari számára, miután a kezdetben magabiztosan vezető Massa még pontot sem szerzett. Hamilton egy 3. hellyel mentette a menthetőt

Fernando Alonso egy-, a Renault pedig kétéves szünet után nyert újra nagydíjat a Forma-1 történetének első villanyfényes futamán, Szingapúrban.

A 15. rajtkockából induló spanyol akkor biztosította be a győzelmet, amikor csapattársa, Nelsinho Piquet balesete miatt pályára küldték a Safety Cart, és az eleinte vezető Felipe Massa ijesztő boxutcai balesetbe keveredett.

A brazil balszerencséjét kihasználva Lewis Hamilton hét pontra növelte előnyét az összetettben, miután behozta a McLarent a 3. helyre, a pályafutása legjobb eredményét elérő Nico Rosberg mögé. A konstruktőrök között a McLaren átvette a vezetést a Ferraritól, késői kicsúszása miatt ugyanis Kimi Räikkönen sem szerzett pontot.

Pedig a verseny elején a Ferrarinak állt a zászló. A pole pozíciót tökéletes körrel megszerző Massa gond nélkül megtartotta a vezetés Hamilton előtt, és lassan, de biztosan kezdett elhúzni tőle. Räikkönen döcögősen indított, ám a 8. körben feltámadt, és elkezdett felzárkózni Hamilton mögé.

A finn mögött Robert Kubica, Sebastian Vettel, Timo Glock, Heikki Kovalainen és Jarno Trulli autózott a pontszerző helyeken. Mivel a Toyota versenyzője egy kiállásos stratégiát választott, kialakult mögötte a legendás "Trulli-vonat". Az olasz két másodperccel lassabb volt az előtte haladóknál, és az utolsó helyezett Giancarlo Fisichelláig bezárólag mindenkit feltartott. A 6. körben aztán Rosberg, majd Kazuki Nakajima és a korábban három autót megelőző Alonso is kifékezte Trullit.

Az élen Massa már 4.4 másodperccel vezetett Hamilton előtt, amikor a 18. helyen Rubens Barrichellót üldöző Piquet a 17-es kanyarban megpördült, és a korlátnak csapódott. A Renault összetört, és pályára küldték a biztonsági autót. Alonso szerencséje az volt, hogy két körrel korábban már letudta első kerékcseréjét, így hiába esett vissza az utolsó helyre, páholyból nézhette a kialakuló kavarodást.

Mark Webbernek, David Coulthardnak és Barrichellónak ugyancsak sikerült beslisszolnia a boxutcába, mielőtt a bejárati jelzőlámpa pirosra váltott. Rosbergnek és Kubicának nem volt ilyen szerencséje: akkor fogyott ki autójukból a benzin, amikor még zárva volt a boxutca, amiért stop&go büntetést járt. Amikor a 17. körben szabad volt a vásár, az egykiállásos taktikával autózó Trullit és Fisichellát leszámítva mindenki egyszerre indult tankolni, ami jókora káoszt eredményezett.

A legrövidebbet a Ferrari húzta. Massa autóján beragadt a tankolóberendezés, mégis útjára engedték a brazilt, aki kiszakította és elrántotta a töltőcsövet. Az megütött egy szerelőt, akinek szerencsére nem esett baja, Massa azonban kénytelen volt a boxutca elején félreállni, amíg odasiető szerelői le nem szedték róla a töltőcső maradványait. A brazil az utolsó helyen találta magát, de Räikkönen is csak két pozícióval volt előtte, hiszen türelmesen végig kellett néznie Massa peches tankolását.

A Safety Car mögött Rosberg állt az élen, majd Trulli, Fisichella, Kubica, Alonso, Webber, Coulthard, Hamilton, Vettel, Glock következett. A mezőnyt a 20. körben indították útjára, és 13 körrel később már Alonso vezetett, mivel Rosberg és Kubica letöltötték 10 másodperces büntetésüket, Trulli és Fisichella pedig letudták egyetlen kerékcseréjéüket. A négyesből Rosberg járt a legjobban, mivel előtte szabad volt a pálya, és 13.2 másodperces előnyt autózott ki büntetéséig, így Alonso mögé tudott visszatérni.

A mezőny végén folytatódott a Ferrari kálváriája. Massa ugyanis - miután megelőzte Sébastien Bourdais-t, defektet kapott, és kénytelen volt a 31. körre előrehozni második tankolását. Később ismét elment a francia mellett, de húsz körrel később megpördült az alagút bejáratánál, így végül Bourdais mögött, a 13. helyen zárt.

Massának egyébként szerencséje volt ez utóbbi esetnél: másodpercekkel azután, hogy eltűnt a 18-as kanyar bukóteréből, Adrian Sutil is elvesztette ott uralmát autója felett, és beleállt a gumifalba. Emiatt ismét beküldték a Safety Cart, így Alonso 18.5 másodperces előnye Rosberg előtt semmivé foszlott.

Ez nem zavarta a spanyolt, mivel a repülőrajt után simán megtartotta a vezetést az 54. körben. Rosberg mögött Hamilton autózott, aki sokáig beragadt Coulthard mögé, de a 41. körben Alonso segítségével megelőzte honfitársát. A skót veteránt ugyanis megzavarta, hogy Alonso épp az orra elé tért vissza második boxkiállásából.

Räikkönen ezt a kerékcserét egészen az 50. körig húzta, így a hajrára feljött az 5. helyre, Timo Glock mögé. Megelőzni azonban nem tudta a németet, sőt négy körrel a leintés előtt ki is esett a versenyből, amikor Ferrariját a falba repítette a 10-es kanyar hírhedten durva kerékvetője.

Alonso tehát megszerezte első idei győzelmét, Rosberg pedig a melbourne-i idénynyitó után ismét dobogóra állhatott. A Williams versenyzőjét Hamilton és Glock követte, az 5. helyen pedig a zsinórban negyedszer pontot szerző Vettelt intették le. A Toro Rossót Nick Heidfeld követte, aki egy pontra közelítette Räikkönent az összetettben. Coulthard végül hetedikként zárt Nakajima előtt.

A sokáig pontszerző helyeken haladó Mark Webber és Jarno Trulli azonban műszaki hiba miatt üres kézzel tértek haza Szingapúrból. Az ausztrál Red Bulljában a váltó, az olasz Toyotájában a hidraulikai rendszer ment tönkre.

 

 

Verseny

15. - Szingapúri GP

 

 

 

 

Helyszín:

Szingapúr

 

 

 

Időpont:

2008. szeptember 28., vasárnap, 14:00- (CET)

 

 

 

Pályahossz:

5067 m

 

 

 

Időjárás:

Száraz (levegő: 29-31 fok, aszfalt: 30-33 fok)

 

 

 

Név

 

Csapat

G

 

Idő

 

Kiesés oka

Kör

 

 

1.

 

Fernando Alonso

SPA

Renault

B

 

1ó57:16.304

 

 

61

 

2.

 

Nico Rosberg

GER

Williams-Toyota

B

+

2.957

 

 

61

 

3.

 

Lewis Hamilton

GBR

McLaren-Mercedes

B

+

5.917

 

 

61

 

4.

 

Timo Glock

GER

Toyota

B

+

8.155

 

 

61

 

5.

 

Sebastian Vettel

GER

Toro Rosso-Ferrari

B

+

10.268

 

 

61

 

6.

 

Nick Heidfeld

GER

BMW-Sauber

B

+

11.101

 

 

61

 

7.

 

David Coulthard

GBR

Red Bull-Renault

B

+

16.387

 

 

61

 

8.

 

Kazuki Nakajima

JAP

Williams-Toyota

B

+

18.489

 

 

61

 

9.

     
Élő közvetítés

Amennyiben élőben szeretnétek nyomon követni az eseményeket, akkor katt   IDE  (angol kommenttel)

     
Irány a Hungaroring!!!
     

Futamok, tesztek
     
Rólunk :)
     
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Rally
     
Forma 1
     
A sport megértése
     
2006 autói
     
Csapatok hivatalos oldalai
     
Forrásaink:
     
Linkek

www.zdstudio.gportal.hutársoldalunk

www.christianklien.gportal.hu(társoldalunk)

http://jennidalhman.play.hu/http://christianklien.play.hu/

 

     
Linkek
     
Számláló
Indulás: 2005-08-03
     
Forma 1-es autók
     

Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG