2008 : Hamilton Massa előtt kezdett Fujiban - Pénteki 1. szabadedzés - Japán GP |
Hamilton Massa előtt kezdett Fujiban - Pénteki 1. szabadedzés - Japán GP
2008.10.10. 05:49
Lewis Hamilton volt a leggyorsabb a Japán Nagydíj péntek délelőtti szabadedzésén. A McLaren összetettben vezető versenyzője világbajnoki vetélytársát, Felipe Massát utasította maga mögé a Fuji hegy lábánál fekvő pályán.
Az összetettben is vezető Lewis Hamilton kezdett az élen a Japán Nagydíj első szabadedzésén, amelyen máris a világbajnoki címért küzdő McLaren és a Ferrari közötti küzdelem körvonalazódott.
A felhős, de száraz időben viszonylag eseménytelenül zajlott a péntek délelőtti tréning, azon a pályán, amelyen tavaly az év egyik legkaotikusabb futamára került sor a mostoha időjárási körülmények miatt.
Az első mért kört Timo Glock tette meg a 16. percben, majd egy ideig csak a szó szerint hazai pályán versenyző Toyoták szórakoztatták párban a közönséget. A köridők hamar javultak, s Glock, aki folyamatosan gyorsult, a 27. percben már 1:20.883 alatt teljesítette zsinórban sokadik körét, mielőtt Nelsinho Piquet 3 tizedmásodpercet vert rá a Renault-val.
Őt 2 perccel később a Ferrari versenyzője, Kimi Räikkönen taszította le az élről második mért körében. A finn ezután sokáig maradt a pályán, s mivel a Bridgestone egy környezetvédelmi kampány keretében ezúttal a gumik mind a négy barázdáját zöldre festette, a szokásosnál jobban látszott, ahogy a bal első abroncsok külső széle lekopott a terheléstől. A csapatok egyelőre a keményebb keverékű gumikat részesítették előnyben.
Räikkönen a 35. percben már 1:19.522-es kört futott, de Hamilton ekkor 58 ezredmásodperccel megelőzte a Ferrarit - igaz, csupán néhány pillanatra, mert a finn azonnal 44 ezredmásodperccel még gyorsabbnak bizonyult. Ráadásul Hamilton a körét befejezve elmérte a célegyenes végi féktávot, és lesodródott az első kanyar bukóterébe.
Sorozatban nyolcadik mért körében Räikkönen 1:19.399-re faragta le az időeredményét, s ezen a későbbiek folyamán nem is tudott tovább javítani.
A világbajnok küzdelem másik főszereplője, Felipe Massa a 43. percben tette meg első mért körét, majd rövidesen 5 ezredre közelítette meg Räikkönent, Hamilton azonban a 60. percben, egy 1:19.062-es körrel átvette a vezetést a McLarennel.
Miközben a két Renault felzárkózott a McLarenek és Ferrarik mögé, Massa rövidesen megelőzte Räikkönent, s egyetlen ezredmásodperces lemaradással követte Hamiltont - de ő ismét javított, 25 perccel a leintés előtt beállítva az 1:18.910-es végeredményt.
Az éllovasok a hajrában már nem tudtak lejjebb faragni a köridejükből, nem utolsósorban azért, mert kivétel nélkül mindenki a pályán tartózkodott, így sűrű volt a forgalom. Piquet mögött végül ismét a legjobb tíz közé került a két Toro Rosso, valamint Robert Kubica a BMW Sauberrel, és Kazuki Nakajima a Williams-szel.
Az edzésen nem történt súlyosabb incidens. David Coulthard a 70. percben túl szélesen fordult a 100R kijáratánál, és Nick Heidfeld, aki korábban a túl kicsi leszorító erőre panaszkodott a rádión, megpördült a Dunlop kanyarban.
A versenyzők engedélyt kaptak rá, hogy az edzés leintése után gyakorolják a rajtolást a célegyenesben.
|
|
Pénteki 1. edzés |
16. - Japán GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Fuji, Japán |
|
|
|
Időpont: |
2008. október 10., péntek, 03.00-04:30 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
4563 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 22 fok, aszfalt: 31-36 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
K. Räikkönen (Ferrari) |
1:19.119 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
L. Hamilton (McLaren), 2007. |
1:18.734 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:18.910 |
208.171 |
|
|
23 |
|
2. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:19.063 |
207.768 |
0.153 |
0.153 |
24 |
|
3. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:19.279 |
207.202 |
0.369 |
0.216 |
20 |
|
4. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:19.399 |
206.889 |
0.489 |
0.120 |
31 |
|
5. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:19.473 |
206.697 |
0.563 |
0.074 |
30 |
|
6. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:19.743 |
205.997 |
0.833 |
0.270 |
35 |
|
7. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:20.121 |
205.025 |
1.211 |
0.378 |
30 |
|
8. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:20.160 |
204.925 |
1.250 |
0.039 |
26 |
|
9. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:20.182 |
204.869 |
1.272 |
0.022 |
34 |
|
10. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:20.217 |
204.780 |
1.307 |
0.035 |
25 |
|
11. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Ferrari |
B |
1:20.288 |
204.598 |
1.378 |
0.071 |
26 |
|
12. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:20.350 |
204.441 |
1.440 |
0.062 |
28 |
|
13. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:20.620 |
203.756 |
1.710 |
0.270 |
24 |
|
14. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:20.628 |
203.736 |
1.718 |
0.008 |
23 |
|
15. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:20.657 |
203.662 |
1.747 |
0.029 |
33 |
|
16. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:20.753 |
203.420 |
1.843 |
0.096 |
32 |
|
17. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:20.769 |
203.380 |
1.859 |
0.016 |
27 |
|
18. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:20.823 |
203.244 |
1.913 |
0.054 |
37 |
|
19. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:20.905 |
203.038 |
1.995 |
0.082 |
24 |
|
20. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Ferrari |
B |
1:21.014 |
202.765 |
2.104 |
0.109 |
28 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0077 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:18.910 |
- (2.104) - |
1:21.014 |
 |
|
 |
|
|
|
|