| 2008 : Az időmérő előtt Kubica volt a leggyorsabb a vizes pályán - Szombati szabadedzés - Japán GP |
Az időmérő előtt Kubica volt a leggyorsabb a vizes pályán - Szombati szabadedzés - Japán GP
2008.10.11. 06:39
A világbajnokság éllovasai a Japán Nagydíj szombat délelőtti szabadedzésének hajrájában a boxban maradtak, és hagyták, hogy a felszáradó pályán mások arassák le helyettük a dicsőséget.
Robert Kubica volt a leggyorsabb a Japán Nagydíj szombat délelőtti szabadedzésén, amely azonban csalóka eredménnyel zárult, mert a világbajnokság éllovasai a hajrájában nem tették tiszteletüket a pályán.
A korábbi esőtől mindvégig vizes volt az aszfalt, még ha nagyobb tócsák nem is álltak rajta, s noha a körülmények fokozatosan javultak, mivel mára nem ígértek több csapadékot, a nagyágyúk nem vitték túlzásba a gyakorlást. Ennek ellenére sokáig Lewis Hamilton, majd egészen az utolsó percekig Felipe Massa állt az élen.
Az eső már elállt, mire elkezdődött az edzés, de eleinte akadtak, akik extrém esőgumikon mentek ki a pályára. A 10. percben Jenson Button is ilyenekkel tette meg az első, 1:28.661-es mért kört, tőle gyors egymásutánban Timo Glock, Sebastian Vettel, majd Heikki Kovalainen vette át a vezetést.
Ők már intermediate gumikat használtak, akárcsak Hamilton, aki a 18. percben állt az élre, majd fokozatosan lejjebb faragott a köridejéből, mígnem 8 perccel később már 1:25.901-nél állította meg a stoppert.
Kimi Räikkönen továbbra is az extrém esőgumikkal próbálkozott, nem jutva előrébb a középmezőnynél, a másik Ferrarit vezető Massa azonban az intermediate gumikat választotta, először feltornázva magát Hamilton mögé, majd a 38. percben, 1:25.709-cel át is véve tőle az 1. helyet.
Ezután húsz percen át hiába száradt fel egyre jobban az aszfalt, senki nem tudta letaszítani Massát a tabella éléről, mígnem Kubica 12 ezredmásodpercet nem vert rá, ahogy a versenyzők többsége még egyszer visszatért a pályára. A lista pillanatok alatt átalakult, s átmenetileg Nick Heidfeld, majd Nelsinho Piquet volt a leggyorsabb, de utolsó körével Kubica ismét megelőzte őket.
Hamilton ekkor már régen kiszállt McLarenjéből, és Räikkönen - aki közben intereken is megtett néhány kört - sem gurult ki újra a garázsból, Massa pedig csak azért ment fel a pályára közvetlenül az edzés leintése előtt, hogy egy felvezető kört megtéve a többiekkel együtt gyakorolhassa a rajtolást a célegyenesben.
A vizes aszfalt sokakon kifogott, de mindenki szerencsésen átvészelte a kalandjait. Az első kanyarban többen kisodródtak, köztük Fernando Alonso, Kazuki Nakajima és Sébastien Bourdais, míg Jarno Trulli a 100R kijáratánál pördült meg a 46. percben.
Eközben a Force India mindkét pilótája a garázsban vesztegelt, Giancarlo Fisichellának ugyanis a fékekkel, Adrian Sutilnak pedig a hidraulikával akadtak gondjai. Végül szinte egyszerre, 50 perc után tudtak először kihajtani a pályára.
|
|
Szombati edzés |
16. - Japán GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Fuji, Japán |
|
|
|
Időpont: |
2008. október 11., szombat, 04:00-05:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
4563 m |
|
|
|
Időjárás: |
Vizes pálya (levegő: 20-21 fok, aszfalt: 20-22 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
A. Wurz (Williams) |
1:32.746 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
L. Hamilton (McLaren), 2007. |
1:18.734 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:25.087 |
193.059 |
|
|
19 |
|
2. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:25.171 |
192.868 |
0.084 |
0.084 |
25 |
|
3. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:25.415 |
192.318 |
0.328 |
0.244 |
19 |
|
4. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:25.474 |
192.185 |
0.387 |
0.059 |
24 |
|
5. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:25.563 |
191.985 |
0.476 |
0.089 |
23 |
|
6. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:25.614 |
191.870 |
0.527 |
0.051 |
20 |
|
7. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:25.709 |
191.658 |
0.622 |
0.095 |
15 |
|
8. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:25.785 |
191.488 |
0.698 |
0.076 |
20 |
|
9. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:25.799 |
191.457 |
0.712 |
0.014 |
19 |
|
10. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:25.880 |
191.276 |
0.793 |
0.081 |
24 |
|
11. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:25.901 |
191.229 |
0.814 |
0.021 |
8 |
|
12. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:25.984 |
191.045 |
0.897 |
0.083 |
22 |
|
13. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:26.013 |
190.980 |
0.926 |
0.029 |
21 |
|
14. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:26.213 |
190.537 |
1.126 |
0.200 |
19 |
|
15. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:26.239 |
190.480 |
1.152 |
0.026 |
10 |
|
16. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:26.277 |
190.396 |
1.190 |
0.038 |
18 |
|
17. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:26.662 |
189.550 |
1.575 |
0.385 |
22 |
|
18. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:26.922 |
188.983 |
1.835 |
0.260 |
26 |
|
19. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Ferrari |
B |
1:27.357 |
188.042 |
2.270 |
0.435 |
12 |
|
20. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Ferrari |
B |
1:27.918 |
186.842 |
2.831 |
0.561 |
17 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0104 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:25.087 |
- (2.831) - |
1:27.918 |
 |
|
 |
|
|
|
| |