Kimi-rajongók Klubja
Kimi-rajongók Klubja
A klub mottója:
Megcsillan a nap a Ferrarikon, Átszáguld Kimivel a célvonalon. Együtt mozog gép és lélek, Kimi-s leszek, amíg csak élek!
     
Fórum
     
Menü
     
Kimi blogja
     
Infók Kimiről
     
A hét képe
     
Extrák
     
Videók
     
Galéria
     
Kitalált történetek
     
Versek és más egyebek
     
Finn himnusz
     
A pilóták hivatalos oldalai
     
A letöltés menete
     
Kimi blogja 2
Friss bejegyzések
2009.11.06. 08:56
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:54
2009.09.18. 11:40
Friss hozzászólások
     
2008
2008 : Alonso duplázott, Massát és Hamiltont megbüntették Fujiban - Dráma dráma hátán a Japán Nagydíjon

Alonso duplázott, Massát és Hamiltont megbüntették Fujiban - Dráma dráma hátán a Japán Nagydíjon

  2008.10.12. 09:31

Fernando Alonso meglepetésre zsinórban második győzelmét aratta a Renault-val Japánban, ahol már az első körben minden a feje tetejére állt, miután Hamilton a rajtnál leszorította a pályáról Räikkönent, majd Massa röviddel később őt forgatta ki.

Szingapúri diadala után Fernando Alonso zsinórban másodszor is győzni tudott, miután a világbajnoki éllovasok kálváriáját kihasználva magabiztosan nyerte meg a Japán Nagydíjat.

A vb-trófea legfőbb várományosait, Lewis Hamiltont és Felipe Massát egyaránt áthajtásos büntetéssel sújtották, így a győzelemre fikarcnyi esélyük sem nyílt a verseny során. A brazil ugyanakkor elcsípett egy pontot, így hátránya hat egységre csökkent a brittel szemben.

A mezőny zöme a keményebb keverékű gumikon sorakozott fel a rajtrácsra, ahol a versenyzőket sűrű felhő és viszonylag hideg, 16 fokos levegőhőmérséklet várta. Az aszfalt ugyanakkor mindvégig száraz maradt.

A piros fények kialvása után a 2. helyről induló Kimi Räikkönen kapta el legjobban a rajtot, és rögtön be is tudott vágni Hamilton elé, a brit azonban foggal-körömmel ragaszkodott a vezető pozícióhoz, így egy meglehetősen veszélyes manőverrel bújt be ismét a finn mellé.

Az ütközés elkerülése végett Räikkönennek le kellett húzódnia, ráadásul maga Hamilton is kisodródott a pályáról, így a vezetést a nagyszerűen rajtoló, és 5 helyet előreugró Robert Kubica kaparintotta meg, akit a szemfüles Alonso és a másik McLarenben ülő Heikki Kovalainen követett.

Hamilton kalandjai ezzel azonban még korántsem értek véget, ugyanis az első kanyar után épp legnagyobb vb-riválisa, Massa elé jött vissza a pályára, aki a 3. körben egy meglehetősen agresszív manőverrel megforgatta őt, a brit így a 18. helyre csúszott vissza.

A versenybíróság mind Massa előzési kísérletét, mind Hamilton rajt utáni kakaskodását szabálytalannak találta, így a két pilótát áthajtásos büntetéssel sújtották.

A következő körökben az élmezőny összetétele változatlan maradt, mindössze Räikkönen előzése jelentett említésre méltó momentumot, aki Jarno Trullit fosztotta meg a 4. helytől. A hátsó taktusokban Adrian Sutil defekt miatt volt kénytelen kiállni, így ő volt a második kieső a rajtnál kicsúszó David Coulthard után.

15 kör elteltével a továbbra is élen autózó Kubica képtelen volt 1,5 másodpercnél nagyobbra növelni előnyét Alonsóhoz képest, így az első kerékcserék után a spanyol a BMW-s elé tudott kijönni a pályára.

Mindeközben Kovalainen a Mercedes erőforrás meghibásodása miatt a pálya szélére kényszerült, a 18., valamint a 20. körökben pedig Hamilton és Massa is letöltötte áthajtásos büntetésüket, ami után a 13., illetve 14. helyen folytathatták a körözést.

Miután mindenki letudta első szervizelését, az élre kerülő Alonso fokozta a tempót, és egyre inkább növelte előnyét Kubicával szemben, amely a 44. körben elérkező újabb tankolására már 12,7 másodpercre duzzadt.

A lengyel hiába tudott még három kör erejéig a pályán maradni, végül Alonso mögé érkezett vissza, és ahelyett, hogy a spanyolt üldözte volna, a mögé felzárkózó Räikkönen támadásait kellett visszavernie.

A párharc az 52. körben bontakozott ki, és nem sokkal később az első kanyarban Räikkönen kis híján el is tudott menni Kubica mellett, ám a BMW versenyzője keményen védte pozícióját, melynek következtében a finn ismét kisodródott a pályáról, és többé már nem volt esélye az előzésre.

Massa és Hamilton mindeközben továbbra is jócskán leszakadva rótta a köröket, a brazil az 51. körben ráadásul meg is pördült, amikor az első kanyarban a boxból kijövő Sébastien Bourdais-val összeakadtak. Az incidenst a sportfelügyelők a verseny végén vizsgálják ki, így mindkét pilóta helyezése módosulhat még.

A 9. helyen haladó brazil ugyanakkor néhány körrel a vége előtt vérszemet kapott, mert az utolsó pontszerző helyen evickélő Mark Webber rongyosra kopott lágy gumijai lehetővé tették számára, hogy körönként másfél másodperccel diktáljon jobb tempót az ausztrálnál.

A 65. körben utol is érte Red Bull pilótáját, de a célegyenesben csak egy hajmeresztő jelenetsor után tudta maga mögé utasítani, mert úgy tűnt, Webber inkább a falhoz passzírozza a brazilt, mintsem feladja pozícióját.

A verseny végéig a sorrend már nem változott, így az elmúlt két futamon maximális pontszámot bezsebelő Alonso Kubicát és Räikkönent megelőzve aratta pályafutása 21. győzelmét.

A Renault örömét Nelsinho Piquet 4. helye tette teljessé, mögé pedig Jarno Trulli és a két Toro Rosso zárkózott fel, míg a pontszerzők sorát Massa zárta.

Mivel a McLaren pont nélkül volt kénytelen hazatérni Fujiból, a Ferrari ismét visszavette első helyét a konstruktőri tabellán, hat egységgel megelőzve a briteket.

 

    Verseny 16. - Japán GP  
    Helyszín: Fuji, Japán  
    Időpont: 2008. október 12., vasárnap, 06:30- (CET)  
    Pályahossz: 4563 m  
    Időjárás: Száraz (levegő: 16-17 fok, aszfalt: 21-23 fok)  
    Tavalyi első: L. Hamilton (McLaren) 2ó00:34.579      
    Név   Csapat G   Idő   Kiesés oka Kör  
1.   Fernando Alonso SPA Renault B   1ó30:21.892     67  
2.   Robert Kubica POL BMW-Sauber B + 5.283     67  
3.   Kimi Räikkönen FIN Ferrari B + 6.400     67  
4.   Nelsinho Piquet BRA Renault B + 20.570     67  
5.   Jarno Trulli ITA Toyota B + 23.767     67  
6.   Sebastien Bourdais FRA Toro Rosso-Ferrari B + 34.085     67  
7.   Sebastian Vettel GER Toro Rosso-Ferrari B + 39.200     67  
8.   Felipe Massa BRA Ferrari B + 46.100     67  
9.   Mark Webber AUS Red Bull-Renault B + 50.811     67  
10.   Nick Heidfeld GER BMW-Sauber B + 54.126     67  
11.   Nico Rosberg GER Williams-Toyota B + 1:02.096     67  
12.   Lewis Hamilton GBR McLaren-Mercedes B + 1:18.900     67  
13.   Rubens Barrichello BRA Honda B + 1 kör     66  
14.   Jenson Button GBR Honda B + 1 kör     66  
15.   Kazuki Nakajima JAP Williams-Toyota B + 1 kör     66  
   
16.   Heikki Kovalainen FIN McLaren-Mercedes B + 51 kör   műszaki 16  
16.   Giancarlo Fisichella ITA Force India-Ferrari B + 46 kör   műszaki 21  
18.   Adrian Sutil GER Force India-Ferrari B + 59 kör   defekt 8  
19.   Timo Glock GER Toyota B + 61 kör   műszaki 6  
20.   David Coulthard GBR Red Bull-Renault B + 67 kör   kicsúszás 0  
    Leggyorsabb kör: F. Massa (Ferrari) 1:18.426     55  
   
B = Bridgestone

     
Élő közvetítés

Amennyiben élőben szeretnétek nyomon követni az eseményeket, akkor katt   IDE  (angol kommenttel)

     
Irány a Hungaroring!!!
     

Futamok, tesztek
     
Rólunk :)
     
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Rally
     
Forma 1
     
A sport megértése
     
2006 autói
     
Csapatok hivatalos oldalai
     
Forrásaink:
     
Linkek

www.zdstudio.gportal.hutársoldalunk

www.christianklien.gportal.hu(társoldalunk)

http://jennidalhman.play.hu/http://christianklien.play.hu/

 

     
Linkek
     
Számláló
Indulás: 2005-08-03
     
Forma 1-es autók
     

Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG