| 2009 : Simon-morzsák: Kimi közel másfél évet várt a 18. győzelmére |
Simon-morzsák: Kimi közel másfél évet várt a 18. győzelmére
2009.08.30. 17:23
Tizenhat hónap, azaz 23 nagydíj szünet után szerezte meg pályafutása 18. győzelmét vasárnap Spában Kimi Räikkönen. Fisichella és a Force India még Kimi bevallása szerint is gyorsabb volt az Ardennekben, de a KERS-nek köszönhetően mégis a Ferrari ünnepelhetett győzelmet.
"Nincs semmi, amit másképpen csináltam volna. ez a győzelem így volt tökéletes a csapatnak, ahogy volt" - jelentette ki Kimi Räikkönen, miközben sapkája alól ránk mosolygott a Francorchamps-i pálya sajtószobájában. A Ferrari finn ásza utoljára 2008. április 27-én, Barcelonában locsolhatta a pezsgőt a dobogó legtetejéről, de - mint mondta - "az íze semmit sem változott azóta". Azóta 16 hónap és 23 F1-es futam pergett le, és félő volt, hogy a Ferrari 1993 óta először győzelem nélkül zárja a szezont. Ez a veszély azonban a Ferrari versenystratégiájának, a jó időben használt KERS-gombnak és Räikkönen mesteri védekezésének köszönhetően már nem fenyegeti a gárdát.
"A köridőket tekintve talán nem mi voltunk a leggyorsabbak (a Ferrari finnjét Vettel és a két BMW Sauber is lepipálta - a szerk.), de mindent egybe véve mégis sikerült mindenki mást magunk mögött tartani. Innentől fogva nincs értelme az olyan kérdéseknek, hogy akkor is nyertem volna, ha nincs a kocsimban KERS" - mondta Räikkönen az újságíróknak.
Kimit enyhén kritizálták a verseny után, amiért szélesen vette a La Source hajtűkanyart, ahonnan a pályára visszatérve lendületet tudott venni az Eau Rouge felé a rajtot követően. "Valaki megtolta Jarno Trulli kocsiját, szélesen vette a kanyart, nem maradt számomra hely. Nem tehettem mást, kimentem a kifutó részre, ahonnan egyébként hosszabb utat kell megtenni a pályáig. Ha így gyorsabb lettem volna, minden körben úgy vettem volna be azt a kanyart" - indokolta manőverét Kimi.
Räikkönen a gumiválasztást említette a Ferrari egyetlen "hibájaként", amit a Belga Nagydíjon elkövettek. "Talán hiba volt a keményebb Bridgestone abroncsokon kezdeni a versenyt, mert a biztonsági autó mögött nagyon gyorsan elszemcsésedtek" - ismerte el a finn. "Ez volt az egyik ok, amiért Giancarlo olyan közel jöhetett hozzám. De tudtam, hogy a safety car kiállása után lesz a legjobb esélyem arra, hogy megelőzzem a Force Indiát, ezért használtam a KERS-t."
Az elmúlt pár napban szárnyra kapott sztorik érdekes megvilágításba helyezték a Belga GP egymás mellett ülő első két helyezettjét, Räikkönent és Fisichellát. Habár most még senki sem hajlandó megerősíteni (vagy cáfolni), könnyen lehet, hogy a Ferrari monzai pilótapárosát láthattuk a spái dobogón pezsgőzni.
| |